• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

ETT NYTT FÖRSÖK

Vet inte hur många gånger jag försökt avskaffa kapitalismen den här dagen i den här bloggen. En gång blev det en hel trilogi, men den slutade med att jag hade sex istället och det var inte helt fel det heller. (LÄNK)

 #Blogg100

(62)

Den här gången lyckades jag i alla fall ta kontrollen över vädret,som naturligtvis var kapitalismens fel. Två plus blåst och snöslask på morgonen, men jag fixade till det rätt bra framåt eftermiddagen.

DSC_3325 (kopia)

Var nästan tomt när jag kom till Humlegården några partytält och ungaörnarungar. Sen Carl von Linne, men han har varit där sen 1885.

Men efter ett tag var alla samlade och det började dra ihop sig.

DSC_3336 (kopia)

Vänta vi måste spika ihop dom här först.

DSC_3329 (kopia)

Och jag måste knyta skosnöret.

DSC_3333 (kopia)

Sen är det alltid någon som vill gå åt fel håll.

DSC_3338 (kopia)

 

Men tillslut så kom vi iväg, så här trångt var det på Kungsgatan.

 DSC_3345 (kopia)

Sen skulle vi lyssna på Löfven.

DSC_3361 (kopia)

”Men ni skall inte bara lyssna utan titta på mig också, här är jag, vrid på huvudet.”

DSC_3362 (kopia)

Så här såg vi ut.

DSC_3364 (kopia)

Vi avslutade med att sjunga Internationalen för honom med digital fusklapp.

DSC_3373 (kopia)

Eftersom jag vunnit vädermatchen mot kapitalismen så tog jag en promenad Torsgatan fram i solskenet. Här är den nya futuristiska spårvagnen som trafikerar gatan. För att inte hållplatserna skall bli för långa har man byggt den i flera våningar.

DSC_3379

Dagen avslutades med en London Pride och fish and chips på Bagpipers inn på Rörstrandsgatan tack för tipset BP

DSC_2129 (kopia) 2Men även om jag inte avskaffade kapitalismen så var det tur att jag avväpnade den och tog makten över vädret. Så här såg det ut sommaren 2012 när jag kollade på Löfven, ser ni honom?

Nej det gjorde inte jag heller.

KajsaLisa

8 svar

  1. Jag tror det var fish och chipsen som hägrade att du var ute 😉

  2. Underbara du… =)

  3. Så du demonstrerade mot kapitalism och åt på Backpipers;-)
    Fina bilder blev det. Har aldrig varit med på ett demotåg, bara sett det på tv, nu även hos dig:-)
    Hoppas du gillade fisken å 1 000 tack för länken:-)

  4. Synd att du inte nådde ända fram med avskaffandet av kapitalismen, fy fan vad skönt det skulle varit att vakna upp idag om du lyckats!

Kommentera

