• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

NU HÄNGER JAG UT PYROMANMODERATERNA

Hanna Wagenius, ordförande i Centerns ungdomsförbund uppmanade under tisdagskvällen folk att fota sossar som demonstrerade Första Maj och hänga ut dom under hashtaggen #thewalkingred.

LÄNK

Nu har hon fått så mycket skit för det, att hon dragit tillbaka förslaget.

DSC_1142 (kopia)

#Blogg100

(61)

Lite tråkigt faktiskt, med tanke på vad jag skrev igår, har jag gjort ett eget plakat med en bild av Maud Olofsson där det står :

NUON

90 miljarder skäl att #-a mitt plakat.

Men ärligt talat så kanske det är bra att man håller lite koll på sådana extremsossar som mig, Även om vi verkar snälla så kan man inte lita på oss. Jag går där på Kungsgatan och viftar helt oskyldigt med min bild på Maud Olofsson, medan jag gnolar på Arbetets söner. Plötsligt smiter jag in på en restaurang och höjer deras restaurangmoms med 5%, precis som Alliansen hotat med.

Men det finns dom som är värre och dom slår till nu ikväll, kvällen innan Första Maj.

DSC_3315 (kopia)

Pyromanmoderaterna. Den här bilden är tagen ikväll i närheten av ett typiskt moderat villaområde, med lite Stureplanscentermänniskor givetvis.Varje valborgsmässoafton blir dom så till sig över att kungen fyller år, att dom måste sätta eld på något. Sen står dom där och ser oskyldiga ut, medan någon intet ont anande idrottsförening säljer lotter och korv till dom.

Ser ni någon med märkeskläder och nyare Volvo eller Mercedes springa runt i området med en dunk bensin så kontakta mig.

Jag har bilderna och hänger ut dom.

KajsaLisa

 

4 svar

  1. Nu är Täby ju blåare än blått om man säger så. Utanför vårt hus tändes brasan av kyrkan???!!!!!, blåsorkester som också var kyrklig, en konstnär som läste upp en dikt, åsså ett fyrverkeri som jag inte vet vem som stod bakom.
    Var jag där??? Klart jag inte var i tre plusgrader, men de få gånger vi kollade elden var det exakt samma sak. Å fyrverkeriet ses betydligt bättre från vårt köksfönster;-)

  2. Hahaha, jag visste att det fanns en anledning till att jag inte gick på majbrasan igår… jag ville inte riskera att stöta ihop med pyromanmoderaterna… Men jag gick inte i nått demonstrationståg heller, trots att Fi var med i tåget, Dåliga Freja…

Kommentera

