• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

KÖRSBÄRSPRINSESSAN

Brukar lägga ut helgbilden på Måndagar, men det ligger ändå färdigt i datorn och skramlar så jag släpper mitt måndagsinlägg nu.

#Blogg100

(59)

Får tacka BP för tipset på motiv i Marits helgbild den här veckan.

Nu har jag också fotat körsbärsträden i Kungsträdgården.

DSC01746 (kopia)

Det mesta har ramlat ner på marken.

DSC01747 (kopia)

Men jag hittade något annat istället och självklart ställde hon upp på att bli fotad.

DSC01749 (kopia)

Visst matchar hon blommorna bra, tyvärr blev det en massa skuggeffekter.

DSC01748 (kopia)

Man skall aldrig ge sig på att försöka arrangera okända människor man fotar på stan, det är bara att gilla läget. Beskar ut henne ur en annan bild också utan den kontakt jag vill ha med den jag fotar. Men man kan inte få allt i samma bild tyvärr.

KajsaLisa

26 svar

  1. En klassiker, men lika vackert för det, ett plus för bilden på tjejen. Att du ”törs” arrangera okända människor på stan är också ett plus.

  2. Synd att blomningen varar så kort tid, men det är kanske grejen med att vi blir så fascinerade! Kul att få se en äkta Körsbärsprinsessa, det är första gången för mig!
    Ha en skön söndagskväll!

  3. Alltså det här inlägget var nog helt otippat – det är nog det ”mjukaste” du någonsin har lagt upp. En rosa prinsessa bland blommorna. Mår du bra, du är väl inte sjuk eller;-)
    Skämtar bara. Bilderna är helt fantastiska och just skuggorna på prinsessan gör ju bilderna levande. Toppen foton!

    Å 1 000 tack för länken, den satt fint:-)

  4. Inte varje fotograf som ger sig ut för att fota naturfenomen som får chansen att få med en matchande människa i bild! Lyckat!

  5. Åhh, är det Lolitastyle? Japansk subkultur som dottern gillar. Vi hittade sådana kläder i Amsterdam, men annars bara på nätet, inget i Stockholm lyckades vi hitta.

  6. Underbar tjej! Passar verkligen in bland körsbärsblommorna!

  7. Men så fint när det blommar

  8. Det är en underbar bild på tjejen, tror nog som du att hon klätt sig för att vara där hon var…men fint blev det ju 🙂

  9. Så vackert med blommorna och vilken fin körsbärsprinsessa du hittade! Stor eloge till dig som vågade be att få fota henne!

  10. Fantastiska blommor det där – och en passande prinsessa därtill…
    Härliga bilder!

  11. Förra helgen var jag också och fotade körsbärsblommorna i Kungsan. Det var en riktigt häftig känsla att gå omkring där. Det kändes som om blommorna utgjorde ett tak över oss som var där.

  12. Mina körsbär har det bara kommit knopp på… Men jag har snickrat ihop ett litet bord i min slänt så länge 😉 Prinsessan var mycket söt 🙂

  13. Många bilder på de blommande träden i kungsan har jag sett men inte med någon modell som passar in i blommorna så där bra 🙂 häftig tjej!

Kommentera

