• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

KAJSALISA FLUMMAR RUNT I LONDON DEL 1

En fika med George Clooney.

#Blogg100

(56)

Nu startar jag upp min nya Londonserie.

DSC_3022

Skall passa på att tacka Helena för uppslaget till namnet på den. Det ligger tre olika Londonserier i bloggen. Den första heter KajsaLisa i London, den andra heter KajsaLisa åter i London, sen ville jag inte kalla den tredje för åter åter i London eller åter i London igen  så åter i London fick hänga ihop.

Men dags för ett nytt namn på den nya serien. När jag för ett tag sedan lade in en serie bilder från Söder i Marits helgbild så skrev hon i mitt kommentarsfält att hon gillade när jag flummade runt med kameran.

Det är ju det jag gör, flummar runt alltså.

Tack för uppslaget Marit.

Nu tar vi det från början, det är Lördag veckan innan påskveckan, jag höll på att försova mig när jag skulle med taxin till Arlanda sent på natten, damp ned i London på förmiddagen helt slut, slängde in väskorna på hotellet, fick för mig att jag skulle kolla in Kew Gardens innan mitt rum var klart. En fantastisk trägård lite över en mil utanför centrala London. Fastnade i tunnelbanan, signalfel och förseningar så jag gav upp och åkte tillbaka.

Fick mitt hotellrum i Bayswater, gick ner till Queensway på röda linjen, hoppade av vid Marble Arch, sen var jag äntligen uppe på Oxford Street halvdöd.

DSC_2892

Nej, inte på humör alls, man kanske skulle följa den här uppmaningen, gå tillbaka till hotellrummet och vänta tills i morgon.

DSC01292

 

Så fan heller nu är jag i London börjar med en uppfriskande promenad nedför Oxford Street

DSC_2891

Svänger av ned på Regent Street.

Det här verkar vara precis vad jag behöver just nu.

DSC_3276

En kopp kaffe.

DSC01165

Gratis inne på Nespressos lyxiga butik.

DSC01164

Dom får dom här kaffemojängerna att framstå mycket lyxigare än vad dom är. Kostar bara 40 pund, tänk vilket tillfälle att fixa övervikt på planet. Men dom tar väl igen det på ampullerna.

DSC01166

 

Anledningen till att det är gratis att dricka kaffe här inne är att George Clooney brukar titta in på en fika, sen dyker det upp någon snygg tjej som skriker

” George Clooney is inside !!!!!”

Precis som i reklamen sen snor hon hans kaffe så han ville inte betala.

Ja men titta, nu kommer han ju, trodde att han hade Gevaliadag idag. Han dricker nämligen nespresso fem dagar i veckan och Gevalia två.

 

nespresso-jeorge-clooneyKajsaLisa is inside !!!!!

DSC_2895

Jävla Georg Clooney, nu blev jag utjagad på gatan av engelska nespressohunkar i mörka kostymer, sen snodde han mitt kaffe. Fast det är ju kul att man är kändis i London också.

Nej, jag vet  jag behöver.

Fortsätter genom turistfällan Piccadilly Cirkus mot Leichester Square sen in på en mysig ……….

DSC_2888

 

Pub givetvis, en pint med fish and chips, precis vad jag behöver nu.

DSC_2886

Sen får jag inte titta för djupt i glaset, för då somnar jag.

DSC_2884Tittar ut genom fönstret och insuper lite miljö istället.

DSC_2896

Nu har jag bestämt mig för att shoppa, fast inte här.

DSC_2899

Utan här, först besökte jag Selfridges CD avdelning, men den här skulle vara mycket bättre påstod dom där, vilket jag absolut inte höll med om, men jag var för trött för att upptäcka vad som var bra med den. Men det är bara första kvällen, återkommer givetvis hit. Den här ligger snett mitt emot på Oxford Street.

DSC_3269Kvällens shopping, det blev modelljärnvägsbilar till syrrans grabb som vanligt, sen en del CD-skivor. Lägger in en låt från tredje CDn framifrån som jag håller på att lyssna sönder hemma i Sverige nu.

Den här tjejen är helgrym, vilken röst.

Nu river jag ned allt på golvet och använder sängen till det en är avsedd för, nej inte det, jag skall sova. I morgon skall jag upp tidigt för att hoppa ned i ett hål i marken med en skådis från Fyra bröllop och en begravning.

Del två i serien släpper jag nästa vecka.

KajsaLisa

 

4 svar

  1. Den rundvandringen är helt i min smak inkl mat och drycken! Att du lyckades fota i Nespressobutiken!!! Lyckades faktisk med det också här hemma, men blev tillsagd att det var fotoförbud…
    Å va billiga maskinerna är i England;-)
    Toppen inlägg, ser fram emot nästa redan:-)

  2. Nu vill jag åka till London igen, dina Londoninlägg brukar ha den effekten på mig… Men jag tror att näst resa för mig kommer att gå till Dublin istället…

Kommentera

