• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

JAG ÅKER HELLRE SVENSKT

Här kommer en naturlig förklaring på kommunalrådet i Umeås korkade uttalande om rumänska tiggare.

(LÄNK)

Nej, jag tänker absolut inte försvara Lennart Holmlunds uttalande på sin blogg att tiggarna åker runt i BMW, fast han tillhör samma parti som mig. Idioter finns i alla partier.

#Blogg100

(55)

Tror det ligger till så här:

Kommunalrådet har väl retat sig på tiggarna och ringt polisen

00004Nu råkar det vara så att i det här landet har vi haft två bilmärken, när det gick dåligt för det ena så ville inte den här ministern hjälpa till, så hon sa att dom kunde göra vindkraftverk istället. Förövrigt hade hon inte tid med SAAB, eftersom hon var upptagen med att köpa ett gasbolag i Holland för 90 miljarder, vilket hon för övrigt glömt bort. Hon har så dåligt minne att hon inte ens hittade till KU när dom ville prata med henne om det.

Som jag sa idioter finns i alla partier, även om sannolikheten att dom skall dyka upp borde vara mindre i partier som knappt klarar 4%-spärren.

 

Eftersom vi nu bara har ett bilmärke, så måste polisen därför köpa in utländska bilar.

YTo2OntzOjI6ImlkIjtpOjg0OTc4ODtzOjE6InciO2k6OTgwO3M6MToiaCI7aToxNjAwO3M6MToiYyI7aTowO3M6MToicyI7aTowO3M6MToiayI7czo0MDoiYzNmODMzYTdkOWMxM2MzNGI5NTRhNTZjYmNlMWJlMjM4ZGQ3MDcwNCI7fQ==

Lennart Holmlund stod väl där i fönstret i sitt kontor på kommunalhuset och tänkte när polisen försvann bort med tiggaren.

”Inte nog med att tiggarna åker BMW, dom har uniformerad privatchaufför också.”

Tänker ni där uppe rösta på den här mannen nästa val, så se för fan till att han skaffar glasögon.

Förövrigt är det löning i helgen, så jag skall ut på krogen och röja. Men att dom transporterar bort mig i någon jävla Fritzpiket tänker jag inte gå med på.

Swedish Police Car

Jag skall åka svenskt.

KajsaLisa

10 svar

  1. Tyvärr KajsaLisa har killen en poäng där. Tiggarna själva kör visserligen inte runt med BMW men deras ”chefer” gör det. De samlar ihop tiggarna i lyxåk och låter dom sova i lyxiga husbilar. Med de sistnämnda kommer de var tredje månad till Stockholm bl a. Har sett det med egna ögon.
    Läs Marcoeffekten av Jussi Adler Olsen så kommer du att få en väldigt bra inblick i ”handeln”.

    • Jag trodde likadant ett tag, när dom dök upp, men det finns ett par saker som talar mot det.
      Med tanke hur många som har en mobilkamera idag och att det sitter tiggare överallt, både i innerstan och förorterna borde någon kunnat dokumenterat det här. Jag googlade runt lite i morse och det enda jag hittade var ett youtubeklipp på en bil med rumänsk regplåt, några människor syntes inte till på den alls. Även när media kört reportage om lägren bland annat i Högdalen har det inte framkommit något.
      Det andra argumentet är mer logiskt. Det som beskrivs är traffiking, alltså utnyttja fattiga människors sociala situation för att tjäna pengar.
      Det förekommer inom prostitution med kvinnor från östeuropeiska länder och när det gäller arbete. Dom irländska klaner som lägger asfalt i villaområden sysslar tydligen med det här. Där har man utnyttjat rumäner men även minderåriga och förståndshandikappade. Källan till det här kommer från polisen.
      När det gäller tiggarna så finns det inga pengar att tjäna på det, eftersom vi knappt ger några pengar till dom. Dom enkronor som ligger och skramlar i pappmuggarna räcker knappast för att hålla igång organiserad brottslighet. Skulle man tjäna stora pengar på det så blir det en himla apparat att dra igång. Skulle någon tjäna tillräckligt mycket pengar på detta för att köpa en ny Mercedes eller BMW måste han placera ut tusentals tiggare i Stockholm och för att dessutom betala dom andra i ligan som organiserar det.
      Däremot så förkommer det säkert en organisering mellan tiggarna i grupperna som kommer hit.
      Det enda fallet jag känner till, är när det stod tiggare och sålde Situation Stockholm, någon försäljare som normalt får halva förtjänsten på tidningen hade tydligen sålt iväg en bunt till några från öststaterna.
      Det här gjorde mig riktigt förbannad, eftersom jag själv köper den av legitimerade försäljare och det förstör tidningens goda rykte.
      Själv ger jag inga pengar till dom, tycker det är upp till var och en att göra sin egen bedömning om det är rätt eller fel.

  2. Bra svar här ovan, jag tror inget på de där ryktena om att det skulle vara organiserat! Däremot finns det utredningar (Jag vet att Schyman länkade till den i en debattartikel) som visar att pengarna jag ger till tiggaren ger direkt nytta i hemlandet för just den tiggarens familj, bättre nytta än om jag skulle skänka via en välgörenhetsorganisation. Så jag skänker så ofta jag kan, men det är ju enklare för mig, vi har inte så många här uppe hos oss! Och den där gubben hoppas jag får ett brutalt uppvaknande, tyvärr var det massor som gillade det här inlägget på hans blogg, det är så lätt att tycka illa om tiggare, att slå på de som är längre ner på skalan än en själv…

    • Själv har jag funderat en del över fenomenet, i Stockholm finns det hur många som helst. Visserligen kanske det är nyttigt att vi får se hur det ser ut i stora delar av världen, men samtidigt finns risken att man blir avtrubbad.

  3. Bra där! Volvo ska det vara.

  4. Inget nytt for oss som bor I London. BBC sande en dokumentar ett tag sedan som visade att dessa ”tiggare” lever som kungar hemma I Rumanien, Stora hus Mercedes och BMW bilar osv. Oftast ar dessa ”tiggare” anslutna till gangsternatverk sa tror inte det funkar annorlunda I Sverige, speciellt inte eftersom media och politiker I Sverige gor sitt basta for att dolja sanningen till skillnad fom UK

    • Tack för tipset, jag har alltid velat leva lyxliv i London. Jag skaffar en lya i Kensington för hundra mille, sen sätter jag mig vid Hyde Park Corner och tigger. Vet du möjligtvis var jag kan parkera min Aston Martin under tiden ?

  5. Självklart är det ju att fördra svenskt om man ska någonstans i en bil. Spelar ingen roll om man blir körd eller om man kör själv…

Kommentera

