• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

FÅR MAN INTE GÖRA

Dags för Marits helgbild.

#Blogg100

(52)

Den här helgen har jag bara tagit en bild

Den här.

DSC01723

Ingen kul bild alls, men vi hade trevligt. Träffade en massa bekanta och släktingar när jag åt påskmiddag. Men någon bildhelg blev det knappast, jag var rätt passiv, jag kan inte ens skryta om att jag lagat den goda maten. Däremot är det jag som köpt ölen på bordet, samt talriken och flaskan som jag köpte i London till en ny släkting.

Just det, kom på en sak.

Jag tog ju några bilder på släktingar som druckit mitt goda ölsortiment samt lite annat och dom bilderna blev ju rätt kul.

DSC01737 (kopia)

Men förresten äsch jag ångrar mig, kanske inte är så snällt att göra så.

Det får räcka med påskmaten.

KajsaLisa

28 svar

  1. Ibland blir det bara en bild🙂

    Haha ja jag lever mig verkligen in i matcherna, märker inte ens hur de tar kort på mig haha, så det är alltid kul och se i playtidningen sen🙂

  2. Såg ut att var en härlig påskmåltid. Elisabeth

  3. Det kanske var himla så vänligt av dig att inte lägga ut mer av dina vänner än ovansidan på kalufsen🙂
    Ha en riktigt skön Annandags kväll!

  4. Haha! Snygga tulpaner och bra färg på håret! Det är bättre än ingenting!🙂

  5. Fasen jag tror att jag hamnade i din skräppost….

  6. Hahaha, får känslan av den gamla goda tiden, när bilderna laddades upp l-å-n-g-s-a-m-t…
    Sv: Jag har inget macroobjektiv, utan förstoringslinser som jag skruvar fast på det vanliga objektivet. Jag måste vara nära motivet och autofokus vill inte funka (och skulle inte heller gå att använda enligt butiken). Någon gång kanske jag har råd med ett macro – eller blir bättre på att få fokus där jag vill ha det när jag kör manuellt…

  7. En bild men ack så talande! God mat och dryck och påsken är räddad!

  8. Veiken bad mig hälsa att du ska kolla ditt skräpfilter, hennes kommentarer verkar inte komma fram!

  9. Kan inte låta bli att tänka/skriva att det enda som tilltalar mig med det påskbordet är ölen – å nappflaskan(?) då. Men huvudsaken är ju att ni haft kul, även om självaste dukningen är – sorry – hur tråkigt som helst.

    Friends???!!!!!!!!!

  10. Jaså får vi inte se lite halvt onyktra släktingar😉 Låter som om du haft en trevlig påsk med bra sällskap o god mat!

  11. Låter som en bra påsk! Jag brukar heller inte komma mig för att fota när det är dags för mat.=) Snällt mot släktingen att bara visa en liten del.=P

  12. Ja hoppas det inte var sista måltiden😉

  13. Kanske någon allergiker som satt runt bordet, för jag ser inget påskris eller några blommor på middagsbordet. Ser ganska naket ut.
    Vitsigt med bilden som du börjar visa, men sedan ångrar. Tänk om folk gjorde det mer på nätet, tänkte efter ett varv till innan de klampade på och sårade sina medmänniskor genom att publicera en massa elakheter.
    Så alla dessa selfies, åh ”strike a pose” i tid och otid. Förställa sig i bild och även ofta i text på Facebook. Kanske skulle heta ”Liebook” i stället?
    Äsch, kanske dumt tänkt… fast jag suddar inte.😉
    Påsk är lite som jul, fast kanske ändå inte.

  14. Hahaha… så där får man väl inte göra heller, visa en halv bild… säga a men inte b!!

Kommentera

