• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

OJ HUR KRYSTAR VI TILL DET HÄR ?

Temat i helgens fototriss är vass, noll bilder och noll fantasi. Nej jag har inga bilder på igenvuxna sjöar eller knivar, ärligt talat så har jag ingen lust att fota det heller.

#Blogg100

(51)

Men jag vet att det finns en annan innebörd i ordet. Vass kan vara ett förstärkningsuttryck för något som sticker ut och är lite extra. Används ibland när det gäller retorik, typ en vass formulering eller vass i käften.

Jag har även hört andra varianter på det även om det är ovanligt och jag inte använder det själv.

Men jag kör den tolkningen.

vass

Norr om Regents Park i London ligger stadsdelen Camden som verkligen sticker ut på ett vasst sätt, vi tar en trebilderspromenad nedför Camden High Street.

Barerna

DSC_3230 (kopia)

Barerna, klubbarna och pubarna sticker verkligen ut här, spännande människor, hög livemusik, litet mörkt och trångt. Den här skylten sitter på en verkligt vass kåk jag skall återkomma till i min Londonserie.

Affärerna.

DSC_3241 (kopia)

Klädaffärerna är minst sagt speciella. Mycket sammet, spets, läder och allt i svart givetvis. Sen kryddat med dödskallar och spännen. Jag gillar inte Alexander Bard egentligen, men för ett tag sedan var han vass i käften och sa något jag höll med om. Trender är för fegisar, man hänger på något som man är säker på att andra gör. Här är det tvärt om, dom som handlar här fullständigt skiter i vad som är trendigt och vårdar sin personlighet.

Musiken

DSC01223 (kopia) Halestorm som jag skrev om i förra veckan spelade här samma dag som den här killen med sitt band. Men Halestorm är kända och spelade säkert på ett större ställe här. Jag skulle ju ändå se dom veckan efter på Debaser i Stockholm. Passade på att testa en mindre klubb med vardagsrumsstorlek istället, för att headbanga skallen i bitar med en pint Guinness.

Musiken kanske inte sticker ut så mycket, men bandet var bra och sångaren hade en vass frisyr.

Startar upp min nya Londonserie i veckan.

KajsaLisa

30 svar

  1. En riktigt vass triss fick du ju till! Jag har alltid längtat till London men aldrig kommit dit! Har det inte varit brist på pengar har det varit brist på intresserade medresenärer! Så spännande att se din resa!
    Ha en fin fortsättning på Påsken!

  2. Det blev ju ett väldigt vasst triss. Camden är speciell och annorlunda men ändå hipp tycker jag. Å det där huset med Dark Angel är riktigt coolt. Hoppas förresten att Freja läser ditt inlägg, tänkte på dödskallarna;-)

  3. Jeg likte din tolkning av ukens fototriss veldig godt jeg🙂 Annerledes enn mange av oss andre🙂

  4. Det var vasst! fint fotat!
    AX

  5. Fint och vasst, jag har ju en hel del Parisbilder som jag inte har publicerat ännu.

  6. Helvass triss! Gillar din tolkning! Blir lite nyfiken på affärerna, skulle vara kul att titta in där!

  7. Som vanligt en litet ovanlig tolkning av temat här hos dig….vasst värre! ;-))

  8. Snygg och vass tolkning av temat. De där klädaffärerna skulle nog både jag och mina barn gilla, vi är inga klädshoppare annars… I Amsterdam hittade vi en affär med mer goth-tema, där handlade vi kläder alla tre…

  9. Kul triss, riktigt vasst trissat🙂

  10. Blues skylten, Svarta kläder och den röda frissan = Vasst! Läckert tolkat🙂 Väntar med spänning på blues reportaget😉

  11. Inga knivar här inte, men jag hade inte räknat med det, du brukar tolka saker på andra sätt. Cool affär, den gillas skarpt🙂

  12. Ja, vasst och spännande att se nya miljöer. Snyggt foto.

  13. En helt perfekt Kajsalisa-tolkning! Snygga bilder.

  14. Du lyckades ju få till en vass triss utan både sjöar o knivar. Vassa ställen istället, det går väl inte av för hackor!

Kommentera

