• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

KAJSALISAS LIDANDE OCH DÖD (REPRIS)

#Blogg100

(50)

Hej Linda heter jag. Jag har tagit över bloggen,  KajsaLisa har rymt. Hon har dragit till släktingar i Skåne över helgen.

Hon behövde distans sa hon så hon skrev en instruktion till mig och visade hur alla knappar fungerade. Skriv något roligt Påskinlägg sa hon, packade in Lufsen i Toyotan och körde iväg.

Om vadå, ägg?

Jag tycker faktiskt lite synd om henne. Jag har läst hennes  föregående inlägg och det som hände unnar jag henne faktiskt, jag tror hon behövde det. Men det verkar som om hennes tro på sig själv som självständig målmedveten singel fått sig en rejäl knäck.

Hon har inte sagt så mycket om det men jag tror hon är jättekär och varken vet ut eller in, så jag tror faktiskt att hon behöver dra sig tillbaka ett tag och tänka lite.

Tänk att hon lyckats hålla den här bloggen hemlig för mig så länge, hon brukar ju pladdra om allt. Jag fick inte berätta något för dom andra tjejerna.

Nu har jag i alla fall läst lite ur den. Den handlar ju mer om vad hon tycker än henne själv. Men jag är alltså den ensamstående headbangande tvåbarnsmorsan, hmmmmmm.

Okej det stämmer väl in på mig ,men inlägget om hennes  tjugofemårsfest, gick det till så? Inte för att jag kommer ihåg så mycket men hennes brorsa har inte sagt något till mig. Fast han var väl lika full som jag. Jag länkar till det om någon vill läsa.

Nu fick jag en ide hon skall få igen för det hon skrev om mig, hon har humor så jag tror hon tar det på rätt sätt. Hon ville ha ett påskinlägg och det skall hon få för hon kommer nog ine ihåg så mycket av förra påsken, dessutom har jag en del bilder hon inte sett. Jag säger som KajsaLisa.

Dont get mad get even, här kommer.

Lindaevangeliet.

Lin. 1:1  Om aftonen hade KajsaLisa samlat 6 tjejkompisar hemma hos sig. KajsaLisa hade under dagen varit i sin Faders hus och firat påskhögtiden. Hon ätit sex fiskar med ägg och brännvin och voro redan kraftigt berusad..


Lin 1:2 Och KajsaLisa sade, drick detta lådvin som det vore mitt eget blod och ät dessa chips som det vore min egen kropp för i kväll äro sista grundningen,en av er kommer att förråda mig.



Lin 1:3 Alla vi tjejer tittade på varandra vad menar hon, hur full äro hon kan vi gå ut i kväll som vi sagt att vi skola göra. Vi frågade vem av oss. Den som spillt öl i soffan svarade KajsaLisa. Jag kände alla tjejer väl och alla älskade KajsaLisa. Men om den mystiska Judith som Marie släpat med visste vi intet.


Lin 1:4 När vi skulle gå sutto Kajsalisa mitt på golvet, hur är det fatt frågade jag.  Hon svarade sorgset, inatt kommo jag icke bara att bli förråd. När dom spelar Umbrella med Rihanna kommer ni att förneka mig tre gånger. Men jag förlåter eder alla. Av detta förstod jag intet.


Lin 1:5 Vi voro nu alla redo att börja vår vandring mot krogen, alla utom AnnaLena som sin vana trogen ramlade ihop i soffan och somnade, hennes husbonde fick hämta henne och han voro icke glad.


Lin 1:6 Sent om aftonen anlände vi till krogen vi kommo alla in trots vårt berusade tillstånd.  KajsaLisa vandrade in på herrtoa och kräktes, vi stannade utanför för att våra händer icke skulle bli orena ty ville kunna fortsätta att berusa oss därinne.


Lin 1:7 Och så hände det att KajsaLisa träffade sin drömkille vilket hon alltid gör när hon är packad, Men Judith voro svartsjuk, eftersom hon redan dansat med honom. Hon sågo med onda ögon på huru KajsaLisa kladdade på honom och hon smidde lömska planer.



Lin 1:8 Så Judith gingo till dörrvakterna och förådde KajsaLisa, hon förtäljde dem att det var KajsaLisa som kräkts i handfatet på herrtoa. Dom tackade för upplysningen och Judith fick en gratisdrink i baren som belöning.


Lin 1:9 Vakterna gingo fram till KajsaLisa och frågade, är det du som spytt ned herrtoan. Men KajsaLisa som nu lågo i en hög på golvet svarade icke. Då vände sig vakterna till oss frågade: Känner ni den här kvinnan?


Lin 1:10 Vi svarade alla nej det gör vi icke. Är det säkert frågade vakterna. Ja svarade jag, jag vet icke vad ni talar om. Men folk kom fram och sa , hon kom ju hit med er. Jag förnekade och sade :Jag känner icke den kvinnan.


Lin 1:11 I samma stund spelade de Umbrella  jag insåg att jag förnekat KajsaLisa tre gånger precis som hon förutspått och jag föllo i gråt.


Lin 1:12 Nu drabbades Judith av djup ånger, hon sa till vakterna att hon ville lämna tillbaka drinken, men dom svarade att det icke angick dem. Då gick hon till baren men dom ville inte ta emot den för det var en blodsdrink (Bloody Mary). Judith hämtade ut jackan gick ut från krogen och försvann ur den här bloggen för alltid.


Lin 1:13 Nu släpades KajsaLisa mellan tvenne dörrvakter mot utgången under kroggästernas spott och spe. Vid dörren voro det kaos, ty en fyllskalle försökte komma in. Vakterna tvekade vem tar vi hand om först.


Lin 1:14 Men gästerna ropade: Skit i fyllskallen och släng ut rödtotten, ty hon äro odräglig. Så Kajsalisa slängdes ut på trottoaren och fyllskallen fick fri lejd in.


Lin 1:15 När vi kom ut hängde KajsaLisa med armarna rätt ut på något gammalt staket. Varför har ni övergivit mig mumlade hon.  Hennes läppar voro blåa och från hennes händer rann det blod efter ett par ölglas hon slagit sönder. Med ett högt rop slutade KajsaLisa andas.



Lin 1:16 Tvenne barmhärtiga ambulansmän kommo nu till platsen och ville ha KajsaLisas kropp. De svepte henne i en filt och lade henne i ambulansen. Därefter åkte de iväg


Lin 1:17 Tidigt om morgonen kom vi till sjukhuset för att taga ett sista farväl av KajsaLisa vi undrade vem av oss skulle våga öppna dörren till rummet där hon låg.


Lin 1:18 När vi gick fram till rummet voro dörren öppen. Inne i rummet var sängen tom och bredvid satt en vitklädd kvinna, vi voro alla häpna. Hon sade att dom fått igång hennes hjärta i ambulansen och hon voro återuppstånden.


Lin 1:19 Vi gingo tillbaka ut i korridoren och där kom KajsaLisa vandrande, hon voro bara bakfull nu och skulle snart få lämna denna plats.  Detta besked gjorde oss alla glada.


Lin 1:20 Så blev det skrivet i skrifterna (bloggen) och KajsaLisa vandrar fortfarande runt på jorden.Numera med hennafärgat hår för att inte bliva igenkänd på krogen. Fast det kan vara lite vingligt om Lördagsaftnarna.


Lin 1:21 Och Kajsalisas mirakel blevo spritt över jorden och Stockholmsbandet Gemini five blevo inspirerade att göra en rockvideo på temat hur snurrig KajsaLisa äro i huvudet i detta tillstånd.


Kör hårt nu gossar med pukor och cymbaler .


Ha Ha Ha där fick hon.

Linda

10 svar

  1. Helt jävla galet bara, hur har du kunna tota ihop detta. Glad Påsk på dig!

  2. Vilken gruvlig revansch av er. Tur att KajsaLisa är lika synsk som jesus och förutspådde – eller ska jag säga förutspydde – det hela;-)
    Så tjejen är nykär, hmmmmm, det ska bli skoj att följa. Killen måste ju uppfylla en del ovanliga krav …

  3. Låten äro bra! Spelas rätt friskt här uppe hos mig😉 Vad beträffande KajsaLisas händelse är den nog inte lika populär och 2000 år som för en annan kille jag hört talas om😉 Nu tar jag gitarren på ryggen och en kepps med långt hår och drar med solbrillor på fest🙂 Har jag tur plåtar ingen mig… High Five Linda och tur att du tog ansvar i helgen åt KL🙂 (förstår inte varför hon ska till skåne, man hör ju inte vad de säger) Passa på nu och skriv om fler skandaler😉

  4. Värre än röjet på Blåkulla låter det dom…

  5. Underbart!!

Kommentera

