• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

THE HOLY SHIT (REPRIS)

#Blogg100

(49)

Jag skrev ett inlägg förra veckan, där jag berättade att jag läst lite om antikens filosofi och att man skall ta religionerna med en nypa salt, eftersom man hade en annan moraluppfattning för tusen år sedan.

Men det finns en sak jag inte blir klok på, Jesu korsfästelse. Den allsmäktige guden låter romarna spika upp sin enda son på ett par plankor, bara för att alla andra skall slippa be om ursäkt för att dom röjt runt lite.

Typ: Hej jag heter Joseph Fritz och har murat in alla mina ungar i källaren, bara för att kunna förlåta dom som syndat. Finns inte en försvarsadvokat som skulle kört den argumentationen i rätten. Logiken är ju för fan noll i det här. Det är ju så vansinnigt att jag misstänker att inte ens Jesus hajade vad farsan höll på mig.

Det kanske gick till så här.

“Min fader,du har övergivit mig. Varför skall jag hänga här varenda påsk”.

“Min son, du måste hänga uppspikad, för att alla andra skall få förlåtelse för sina synder.”

“Men vad fan det funkar ju inte, vi har ju hållit på i nästan 2000 år, alla krökar ju, ligger med varandra i alla fall.”

“Man kan inte få allt min son, dom har ju i alla fall fått två dagar extra denna helg att nyktra till på.”

“Men fader tänk på alla barmhärtiga samariter som måste släpa sig till sina vårdjobb under helgen i bakfullt tillstånd.”

“Jag har inte bara skiljt mörker från ljus och vatten från land min son, utan även skapat OB-tillägget.”

“Men dom här gamla rostiga spikarna skaver så in i helvete, kan du inte bli lite modernare och hänga upp mig i gaffatejp.”

Var glad att vi kör old school min son, Bauhaus ville sponsra bibeln och produktplacera en skruvdragare i den här storyn, det hade gjort ännu ondare”

“Men du plågar din enda son, nu ringer jag BRIS”

“Ha ha ha, det kan du inte, du har inte handsfree på mobilen”

“Shit tänkte inte på det”

“Häda inte, min son.”

“Okej, holy shit, jag tänkte inte på det”

“Thats better”

Glad påsk på er alla förresten.

KajsaLisa

( Som jag skrev igår, kan det bli värre, visst det kan bli ännu värre i morgon släpper jag det. )

6 svar

  1. Nu önskar jag mig Påsk 365 dagar/året samt släktträff hos dig – lika länge alltså.
    Herregud så himla jäklar bra!!!!
    Nu tyckte jag iofs att gårdagens var ännu vassare, men jag vet ju att det kommer ett crescendo imorgon. Kan du inte sätta in ett extranummer på söndag och måndag också. Det är ju för f*n påsk;-)

  2. Det är inte mycket i bibeln som är logiskt. Gamla testamentet och nya testamentet har helt motsatta budskap… I gamla heter det ”öga för öga, tand för tand” och i nýa ska vi istället ”vända andra kinden till”. Jag tror Gud lider av schizofreni…

  3. haha….du är för skön!! Detta var riktigt roligt!🙂

Kommentera

