• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

HÅRDROCKS-BLASE´

Ikväll tangerade jag mitt gamla rekord med tre rockkonserter på en vecka.

 #Blogg100

(47)

Jag såg ju två i London förra veckan. Förra gången i höstas så kände jag mig rätt oengagerad på den tredje konserten, dessutom blev bilderna inte bra.

Men bandet ikväll går nog inte att bli blase´på. Halestorm med en av hårdrockens mest fantastiska kvinnoröster Lzze Hale.

DSC01590 (kopia)Såg dom när dom var helt okända på Club Anchor för flera år sedan. Jag var den första i Sverige som köpte deras debutplatta, Lzzie som gled runt i lokalen efter spelningen med en öl i handen blev så glad att jag ville ha den så hon bad mig vänta, drog ihop killarna i bandet och dom signade omslaget med en kladdig tuschpenna. Sen fick hon en stor kram av mig ( jag var rätt packad).

DSC01549 (kopia)Dom var ett av två förband åt Theory of a Deadman, men när jag hörde dom förstod jag att dom här kommer att bli stora. DSC01663 (kopia)Naturligtvis fick jag rätt, förrförra året knep dom en Grammy i USA för bästa hårdrocksalbum framför näsan på storheter som Iron Maiden och Megadeth.

DSC01693 (kopia)Precis som förra gången fick Lzzies brorsa dra ett trumsolo.

DSC01612 (kopia)Gitarristen och Lzzie såg jag förra året köra unplugged på Bandit Rockawards.

DSC01721 (kopia)Sådär, fick med basisten också.

Klockan är ju mitt i natten, lägger in något lugnare med dom så grannarna inte vaknar.

Fast egentligen ……..

Varför skall det vara så svårt att låta bli att retas ?

Sluta att banka i väggen för i helvete!!!!!!!!

Jag skall jobba i morgon, måste sova nu.

KajsaLisa

4 svar

  1. Hårdrock är ju kinesiska för mig, men kan verkligen musiken! Bilderna är helt suveräna som alla dina konsertbilder. Det ser t o m jag;-)

  2. Du kunde blivit deras manager! Fått turnera runt med dem och tagit de coolaste backstagebilderna!

Kommentera

