• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

PERSONLIGA STILLEBEN FRÅN LONDON

Jaha, hemma i Sverige igen mitt i natten.

#Blogg100

(44)

Laddat ner bilderna från bägge kamerorna.

Vi börjar med en fototriss på temat personligt. Men dom personliga roliga människor som jag fotat spar jag till min Londonserie.

This is personal

DSC01303 (kopia)

Alla sätt att få gästerna att dricksa är bra utom dom dåliga. Tjejen i baren lovade att det fungerade, alltså han dog lite grann och hon fick mycket dricks. Självklart hjälpte jag till. Bilden är tagen på puben The Worlds End, alltså puben ovanpå rockklubben The Underworld i Camden.

För er som inte vet vem han är så är det en helylle-pojkbandsidol med konservativa amerikanska moralkaks-åsikter. Nu var det som vanligt bara dubbelmoral visade det sig. Googla gärna på honom men visa inte det här inlägget för din trettonåriga dotter och fråga om hon vet något. För då kommer hon att fixa med datorn så du aldrig mer kommer in på den här bloggen.

Jag är rädd om mina läsare.

Fast den här var inte rädd om sina efterlevande.

DSC01359 (kopia)

Bilden föreställer något väldigt personligt från en svunnen tid. Charles Dickens livförsäkringscertifikat. Det ha funnits här i över 150 år. Men det är inte något dammigt Dickensmuseum utan en annan pub i London. Killen i baren kom med på kortet fast jag körde med polarisationsfiler. Svaret på hur det hamnade här kommer i min Londonserie.

Personal Shopping.

DSC_3261

Det kommer att bli en del shopping i min nya serie, men jag kommer att anstränga mig till det yttersta för att försöka göra något roligare av det än det brukar vara i bloggossfären. Här är lite personliga saker från den dyraste dagen i Torsdags. En nalle, en Barbourjacka, en en massa CD-skivor, men vad ligger dom på ?

Spar det mysteriet till serien.

Lägger in en låt från den översta CDn Jag har sett det här engelska bandet live och fullkomligt älskar det.

Alla som varit i London har säkert sett den mystiska saken, men den är så vanlig att ingen tänkt på det. Säkert har några använt den också.

Gissa på, men jag avslöjar inget innan Torsdagsavsnittet i serien.

KajsaLisa

10 svar

  1. Kul personligt😉 men var du tvunen att åka ända dit för att köpa dessa saker😉 Men läckra saker🙂

  2. Finn ett fel! Nallen, det var då helt otippat;-)

  3. Justin Bieber är bevisligen svårt rubbad liten pojke, jag antar att samma gäller för småtjejer som lyssnar hans sk musik. Men vet du vad? Vi var faktisk i samma stad under några dagar, jag dödade tid med några bekanta på The Black Heart den helgen du kom till London,
    dem brukar supa skallen av sig där innan det är dags för en gigg,.tänk så liten världen är, så nära och ändå så långt borta.

  4. Välkommen hem! Så kul med Charles Dickens-tavlan på puben! Och precis, vad ligger de på… just vad jag funderade på när jag såg bilden på shoppingprylarna…

Kommentera

