• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

LONDONPERSPEKTIV DEL 3

Idag sken solen hela dagen

#Blogg100

(39)

 Svalt och perfekt promenadvader.

DSC_0743

Efter att jag foratit mig pa kubansk streetfood uppe vid Lower Marsh, gick jag Soutbank fran Waterloo Station anda bort till London Bridge, med sura uppstotningar. Som tur var hade dom flera vatskekontroller dar dom serverar Pims eller ol.

Skulle kolla in Borroughs market men den var bara halvoppen. Da vinglade jag over bron till den riktiga marknaden i City of London.

Alltsa finansmarknaden. Alla hus var hoga och gick i gratt. Alla manniskor gick i svart kostym oavsett kon. Det var som att ga runt i en svartvit film inte kul alls. Dar ser man hur det slutar nar marknaden far bestamma.

Tillslut kom jag tvarslut tillbaka till hotellet, i receptionen mottes jag av 20 tjattrande italienska fjortisar som skulle checka in.

Kan ni tanka er hur det later nar man ar trott.

Som tur ar ar jag uppbokad dom resterande kvallarna med hektiskt nojesliv.

Och det brukar jag orka.

Fick i alla fall jattefina bilder pa Southbank.

KajsaLisa

8 svar

  1. Kul att läsa dina inlägg skrivna på ett engelsk tangentbord. Bara det får mig att skratta sittandes på bussen i regnvädret…
    Å fjortisar är a nightmare oavsett var dom kommer ifrån.

  2. 🙂 jo, jag kan tänka mig hur det låter🙂 alldeles fruktansvärt
    kram

  3. Du gick långt🙂 Glöm inte vätska😉 Synas något om ABBAs jubileum då? Gick du på sidan med HMS’ Belfast? Du knallade inte ut på bryggan? Kul att se livet ombord i alla fall för en annan sjöbuse😉 Bortanför bron finns en mycket fin pub vid en båthamn… På v sida🙂 En kamrat till mitt mågämnet som vi bestämde träff med guidade oss dit.

  4. sotis?!?! jodå, så in i bomben🙂 Men inte missunnsam! så ha det!

Kommentera

