• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

SOSSESALLAD MED SNURR.

Jag har ju tidigare tillagat en del enkla men näringsriktiga maträtter i den här bloggen, som Galtblodssuprise på en bädd av porslin med lingonspegel. Alltså på oprettoiska blodpudding på tallrik med lingonsylt. Så har jag kört bakfyllepizza i kartongknyte med bea.

#Blogg100

(33)

Kom ihåg att mat behöver inte vara avancerad, det är kärleken som räknas.

Och gillar man bakfyllepizza med bea så är det väl kärlek.

Idag skall jag visa hur man tillagar sossesallad med snurr. Det är inte alls svårt, man går med i sossarna och när det är årsmöte hänger man på buffen för självkostnadspris. När alla ätit, är mätta och det är dags att sluta för kvällen, pratar man med städerskan om en sån där vit tunn soppåse, oanvänd givetvis.

DSC01121

Här har jag nu plockat ihop sossesalladen, som ni ser är det ingen rostbiff för den har folk glufsat i sig.

DSC01120

Nu placerar man en papptalrik till över sossesalladen och ställer den försiktigt i påsen.

DSC01119

Nu till det som kan vara lite svårt, själva snurren, är man vänstersosse som jag snurrar man tallrikarna åt vänster, högersossar snurrar den åt höger. tills tallrikarna pressats ihop. Då slår man knut på påsen så klarar den transport med kollektiva färdmedel hem.

DSC01123

Den bör dra i kylen max ett dygn sen skall den ätas, titta vad god den ser ut.

Ett problem med att tillaga denna maträtt, är om man är partiledare och inte får vara varken vänster eller höger utan neutral. Då får man inte snurra åt något håll så då ramlar den övre tallriken av på bussen.

Ser ni någon som äter sossesallad direkt ur påsen, så är det troligtvis Stefan Löfven.

Det här receptet kan säkert fungera även på andra partier, som Moderat-ala-carte eller Centerpannkaka.

Har dock ej provat.

KajsaLisa

8 svar

  1. Hahaha, bra tips! Jag är oxå en sån som snikar åt mig rester, det är miljövänligt! Annars skulle dt ju bara slängas, bättre att det kommer till nytta!

  2. Ha ha kul inlägg😉 Kolla gärna svaret på din komentar😉

  3. Nu vet jag inte om min tidigare kommentar kom fram. Satt nämligen på pendeltåget till Stockholmsmässan när jag skrev kommentaren å då bröts förbindelsen i en ”#%&¤%#” tunnel.

    Alltså maten på ettan ser ju ut som om den snurrat runt i soptunnan först och tallriken är ju illa däran.
    Tvåan ser betydligt aptitligare ut om man säger så.

    PS. Skrev nå’t helt annat i första kommentaren på tåget. Men en sak sa jag då och repetera nu: Om jag hade 10% av din fantasi så skulle jag vara överlycklig:-) DS.

  4. Ser gott ut!🙂

Kommentera

