• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

KAJSALISAS APRILSKÄMT (REPRIS)

Har lite mycket att göra inför min resa nästa vecka. Lägger in en repris om ett sjukt aprilskämt som jag publicerat tidigare. Nej jag har inte gjort det än, så någon som läser det har kan bli först med att testa.

#BLOGG100

(32)

Tänkte dela med mig av ett aprilskämt på jobbet, som jag aldrig lyckats genomföra. I år så var jag ledig, förra året jobbade jag kväll tror jag, ibland infaller dagen på en helg och då finns det ingen att skämta med. Men om någon har rätt förutsättningar så test gärna, effekten är nog rätt chockerande.

Under min avdelning ligger ett varuintag med en sån där port som går upp i taket. Dom som jobbar där inne öppnar den i knähöjd, medetsamma det blir plusgrader ute, för att få lite bättre luftcirkulation. Det är dom jag tänkte skämta med.

Till skämtet behövs

  • En rulle gaffatejp eller annan tejp som sitter bra.
  • Ett par gummistövlar eller kängor med högt skaft.
  • Ett par byxor.
  • En massa tygtrasor.

Så här gör man.

Tryck ned byxbenen i gummistövlarna, fyll upp dom med tygtrasor så det ser ut som någon har dom på sig. Kolla så att inte byxorna åker ur stövlarna om man lyfter dom. I så fall fixa till det med tejpen, men den får inte synas. Smyg fram till den halvöppna porten på utsidan, tejpa fast byxorna på den, så stövlarna når till marken och står med hela sulan. Sen är det bara att ringa på och vänta. Han som öppnar på insidan ser ju bara ett par byxben, som följer med porten upp. Kolla för säkerhets skull att offret inte har hjärtproblem, för effekten kan bli rätt skrämmande.

Säger bara nästa år, då jävlar.

Om jag vågar förstås.

KajsaLisa

12 svar

  1. Kul mycket kul🙂 Detta skall jag komma ihåg🙂

  2. Hahaha! Borde testas på sådana garageportar i flerfamijehus eller på jobbet, där vi också har en sådan port:-)

  3. Haha, då gäller det att stå bakom hörnet och se på.
    Då är det som roligast!

  4. Gaahh, det skämtet kan ju slå ganska fel, hopps verkligen att den som trycker upp dörren inte har anlag för hjärtproblem… Du får meddela när du testat det! Det enda skämt jag sett hittills är iCA-reklamen om glasögon som monteras in i din hjärna och ser till att du alltid vet vad som ska köpas…

  5. Ha ha såklart du måste testa!!! När jag jobbade på restaurang o vi skulle äta personallunch efter gästerna fått sitt, fick vi supergoda schnitzlar, trodde vi. Det visade sig att kockarna hade panerat wettex-dukar… Just då blev vi inte glada men efteråt kan man ju skratta åt det🙂

  6. Svar: tack för dina tre kommentarer. Uppskattar aprilskämt:-))))

Kommentera

