• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

NEJ MÖRKER BLIR INTE BRA PÅ BILD

Fick en väldigt ljus ide idag

Fota när det är släkt.

#Blogg100

(30)

Det är ju ingen fototriss idag, men Helena tyckte vi kunde fortsätta trissa på tillsammanstemat.

Något som passar in på tillsammanstemat är Earth hour. Alla på jordklotet släcker tillsammans ner en timma, för att manifestera att vi skall tänka på miljön och jordens resurser. Sen sitter folk tillsammans och myser med värmeljus hemma i vardagsrummet.

Tog med kameran när jag gick ut med hunden för att fota mörkret och kolla hur folk skötte sig.

DSC_2874

Dom här husen kallar jag mexitegellabyrinten i mitt romanprojekt. Här förför jag en …. äsch, måste skriva klart det där någon gång. Dom missade utomhusbelysningen men det ser rätt mörkt ut för övrigt.

DSC_2879

Typiskt, såg jättemysigt ut med värmeljus på en hylla på väggen, men när jag tog fram kameran så tände dom givetvis.

DSC_2883

I morgon skall jag ha ett allvarligt snack med mina grannar.

Passar väl med en låt som handlar om fönstertittare.

 Bilderna blev ju rätt misslyckade och folk bara fuskar, det här var nog min sämsta fotoide hittills. Så jag lägger in en repris på ett Earthourinlägg jag skrev för några år sen.

Hemma hos en vanlig radhusfamilj i  kväll klockan 20:30

Mannen: Fan nu missar jag ju halva körslaget

Kvinnan: Men vi kan väl tänka på miljön, grannen har ju helmörkt TVn lyser ju så mycket.

– TVn är ingen lampa

– Men den lyser det är fusk.

– Äsch jag tror det ligger en ficklampa i städskrubben

– Men det är ju en lampa i den.

– Men den går ju på batteri.

-Ja men det är fortfarande en lampa. Kan vi inte tända några ljus, det är tillåtet. Dom står ju här på bordet, kan du inte hämta tändstickor.

– Var fan ligger tändstickorna då? Det är ju tre år sedan jag slutade röka.

– Tror dom ligger i tredje kökslådan uppifrån

Krasch

-Vad hände?

-Ställde du inte undan den där jävla strykbrädan

– Oj, slog du dig.

– Lite, jag skiter i det här, jävla larvigt, gå omkring i huset och inte se ett skit i en timma, jag kommer tillbaka och sätter mig i soffan.

– Det är ju bara en timma vi klarar det.

-Jävla Lulu Carter

-Vaddå?

-Du här väl sett henne på Äntligen hemma igen och köpt nya soffkuddar, har vi inte nog med grejer som ligger i vägen

– Men älskling, det är ju jag.

– Oj vad mjuka dom är, när kallade du mig älskling sist?

– Mysigt vi har

– Vi kör en Earth Hour till och skiter i Körslaget.

– Kläm lite mer på kuddarna älskling, det var så länge sen, mmmmm

Nyheterna mellandagarna 2014

Reporten: Förstår du som ansvarigt Landstingsråd att folk är upprörda, dom ligger ju och föder i korridorerna på BB, har ni någon förklaring.

Landstingsrådet: Vi är helt tagna på sängen, av den här naivitetstoppen, fått kalla in all personal över julhelgen.

Reportern: Men vad skall ni göra långsiktigt.

Landstingsrådet: Vet ej, vi undersöker det här nu och det kommer tydligen att plana ut och bli normalt efter helgerna.

Så nu vet ni till nästa år lägg fram tändstickor ljus och kondomer innan. En timma kan bli lång i beckmörkret

KajsaLisa


12 svar

  1. Hahaha! Å du gick ut med hunden… ASG:-)
    Ett av dina roligaste inlägg:-)

  2. Jag somnade ifrån allt igår… Halv åtta säger dom😉 Så jag kan väl säga att jag deltog fullständigt Earth hour😉 Endast ett batteri var på laddning😉
    Ja ditt musiktips var bra, men jag valde bort musik… Det vart så bra ljud på filmerna, ska berätta mer sedan men det är en tävling med 100000 på spel. Det är åt en förening jag gjort filmen. Jag tycker det vart bra och de var jätteglad. Det vart lite kämpigt innan allt vart klart, men när jag väl fick tag i en Mac så vart bekymren små😉 IMovie är överlägset🙂 Jag hade en Mac Book PRO i mitt förra arbete… Har du fixat klockan😉

  3. Smart idé och jag skrattade gott åt grannarnas dialog, kan tänka mig att det låter exakt så där!=)

  4. Kul triss. Flera här också som fuskade med att släcka.

  5. Det blir liksom inte samma effekt av Earth Hour när det är ungarna i familjen som framhärdar att vi ska släcka… Erotiken dör lite när soffan delas med två barn…
    Sv: Jodå, det är för att Teslan är en elbil jag så gärna skulle ha den. Vi kör etanol nu (och vi tankar dessutom bara etanol…) men nästa bil ska bli en elhybrid eller ren elbil. Tänk om jag kunde ha råd med en Tesla Roadster… Nu gör de inte Roadstern längre, de har riktat in sig på en större målgrupp så det är mer familjemodeller nu… Jag får hitta en begagnad med utslitet batteri…

  6. Så, nu kan alla vara lyckliga och nöjda när man har räddat världen genom att släcka, wow, jag gjorde inte det, är inte miljömedveten utan realist, den här planeten är bortom all räddning sedan länge, tror man på något annat så ljuger man för sig själv.

    Apropå kuddkriget som blev make love no war, tänk om den erotiska Earth Hour blir istället den mer realistiska Earth Five Minutes Of Heaven inkl förspel,.för mig räcker Earth Hour inte ens till förspel utan att det blir efterspel, det som gäller är mörkläggning hela natten lång för att ta hand om miljön och lite annat,.det du Kajsa Lisa, tror du att jag skulle få godkänt av MP och RFSU?

    • Visst är det kört, människan har peakat precis som dinosaurierna gjorde. Dom fixade inte att mätta sina stora kroppar efter ett meteroitnedslag. Vi fixar inte trots våra stora hjärnor att begripa vad vi lämnar över till våra barnbarn.
      Säkert, om du använder skydd och skippar mysbelysningen.

Kommentera

