• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

BLUE HEAVEN.

Det finns en sak jag gillar med Marits Helgbild, man tar en eller flera bilder på helgen sen kan man fritt flumma runt dom.

#Blogg100

(31)

Den här gången har jag gjort en egen röd tråd i dom. Jag brukar ju fota huvudstaden i regn, mörker, snöslask och dimma. Snart har jag väl skrämt bort varenda turist härifrån.och det är ju lite elakt. Därför lägger jag nu in lite bilder från en promenad jag gjorde i Fredags, med blå himmel och sol.

DSC_2826 (kopia)

Som ni ser är det vår nu i Stockholm, Älvsjö pendeltågsstation slår ut i full grönska. Problemet är att den där lyktstolpen förstör vyn, jag berättade ju att jag tänkte låna farsans motorsåg till en del bilder. Jag frågade om lyktstolpar men det fungerar inte. Däremot hade han ett verktyg som heter vinkelslip och det fixar sådana här metallsaker som står ivägen. Plåt och glas mot blå himmel är något jag gillar att fota.

DSC_2853 (kopia)

Titta vad fint, det är i slutet på Mars vilket vatten och vilken himmel, man får lust att hoppa i. Här behövs motorsåg nere i vänstra hörnet. Så måste jag fixa en klättersele också för det stupar rätt ned här. Men jag skulle kanske testa att fota här när det blivit grönare så blir det mer djup i bilden.

DSC_2864 (kopia)

Här var det kvistar, trappor och gångramper i en enda röra. Äsch jag vrider på kameran så blir det ännu rörigare.

DSC_2856 (kopia)

Nu står jag och trycker mot husfasaden, nej inte för att det börjar regna utan för att få in hela byggnaden i objektivet. Det blev inte regn det var 1800-talet som bröt ut. Gjorde så här med bilden för att det är så mörk att himlen blir överexponerad. Men sen var det en sån där stolpe i vägen igen. Jag skall snacka med farsan och köpa större kameraväska.

Lägger in en video med en väldigt personlig tolkning av en gammal låt om solen.

Nej dom är inte så där brutala i verkligheten, såg dom på Bandit Rock Awards för ett några helger sen.

DSC00892 (kopia)

 Riktiga solstrålar faktiskt.

KajsaLisa

 

18 svar

  1. Nu har du redan anammat min snea fotografering och det gillas skarpt. Man får liksom mera med i bilderna. Å stolparna livar upp, ingen fara.
    Bilderna är fenomenalt bra och visar vilken underbar stad vi lever i.

  2. Personligt och småroligt! En motorsåg och vinkelslip borde helt klart ingå i min kamerautrustning, oj vilka bilder jag skulle få!
    Ha en bra dag!

  3. Härligt och ovanligt med blå himmel på dina bilder😉 Men du skrämmer inte iväg mig med lite dimma o regn! 1800-talsredigeringen blev läcker.

  4. Vilka tjusiga bilder, speciellt första bilden. Jag brukar clona bort störande motiv i mina bilder, det är pillgöra men blir oftast mycket bättre. Jag tycker dock inte att din lyktstolpe stör så mycket.

  5. Jupp, håller med…varför står det en massa lyktstolpar och skräpar ner och fördärvar våra bilder🙂

  6. Så fint väder du haft i helgen! Här snöade det i dag, olika falla ödets lotter…

  7. Plåt och glas mot blå himmel är verkligen snyggt
    Stolpar och annat elände tycker jag att man har lärt sig att se förbi – de är ju överallt och man fattar ju att fotografen gärna skulle vilja att de försvunnit vid fotoögonblicket – andra ser till att de gör det, men efteråt … PS, du vet.
    Positiva bilder av storstaden🙂 Turistnäringen tackar dig😉

  8. Gillar dina Stockholmsbilder både i regn och solsken tror inte du lyckas skrämma bort någon turist, jag måste definitivt besöka huvudstaden snart!

  9. Vackra vyer från Stockholm, alltid kul att vara med när du flummar fritt🙂

Kommentera

