• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

PERSPEKTIV PÅ SÖDER DEL 2

TAKE AWAY

#Blogg100

(28)

DSC_2747

Den här puben på Söder heter Oliver Twist eller OT bland dom invigda.

Det var jättelängesen jag var där, men som jag minns det var det en riktig köttmarknad. Det finns flera marknader med kött i Stockholm, som Östermalmshallen, Hötorgshallen och Söderhallen en bit ifrån. Men när det gäller OTs köttmarknad så finns det lite annorlunda regler.

Man får dricka sig full härinne vilket man inte bör göra på dom andra köttmarknaderna jag räknade upp. Sen får man inte äta köttet hur som helst här inne, provsmaka gärna lite försiktigt men börjar man slafsa i sig blir man utkastad.

Dom serverar alltså alkohol men köttet är take away.

Bor man ute i förorterna så bör man ta taxi hem, så köttet inte hinner svalna.

Så är vi alla rädda om varandra och glöm inte dom där engångsbesticken i gummi, som ser ut som ballonger.

Har man glömt dom kan man äta med fingrarna istället och det är i och för sig rätt mysigt det med.

KajsaLisa

8 svar

  1. Hahaha! Det var nog den bästa beskrivningen av denna slags köttmarknad jag någonsin läst, även om den var på gränsen;-)

  2. Köttmarknad, nää, nu får du allt precisera dig.
    Pratar vi om halalslaktat, SD märkt Svensk griskött, välhängd Fi kalkon, kanske Lööf biff från fritt betande kossor, miljömärkt ungtupp som kacklar under korkeken och luktar på blommorna, eller kanske rent av färdigkryddad regnbåge rumpstek?

    Kan vara frågan om lammkött eller småkycklingar ur ungdomsverksamhet som blir en munsbit för en sugar daddy? Om så, då föreslår jag att man anlitar en feminist ev en hederskvinna som ska ta hand om lammköttet och småkycklingarna, vad sägs om Kapten Klänning eller långa bollar till Bengt?

  3. 🙂 …OMG! Ännu ett ställe som bör besökas…eller inte!

  4. Hahaha, det var en annan form av take away än jag tänkt mig när jag såg rubriken… Bra att veta, jag är ju i Sthlm emellanåt…

Kommentera

