• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

VEM VAR HAN ?

Vem var han, mannen på  bonusbilden i gårdagens fototriss?

#Blogg100

(24)

Okej Marit, det här är lite fusk, bilderna är sen i Torsdags. Men dels blev jag så nöjd med dom och sen måste jag avsluta cliffhangern i gårdagens fototriss.

DSC01033 (kopia)

Jag kände inte igen honom när han steg upp på scenen på Tyrol. Okej, nu brukar jag ju lägga ut en massa underliga rockband, men eftersom dom flesta som läser Marits helgbild säkert sett honom i ett annat sammanhang så gör jag en liten bildgåta.

DSC01067 (kopia)

Jovisst, han spelar gitarr och sjunger i ett svenskt rockband. Men för dom flesta är han nog mest känd för ett annat instrument. Han har deltagit i en tävling förra året som jag tror få missat.

Bilden igår var ju spektakulär, men han har gjort spektakulära saker i andra sammanhang också.

DSC01072 (kopia)

Här ser ni honom med resten av bandet och bandnamnet syns nästan också.

DSC01071 (kopia)

Sorry, glömde basisten, men för att återgå till honom så verkar han ha ett brinnande intresse för sängar.

DSC01083 (kopia)

Nu syns hela bandnamnet, men det jag inte fick ihop var hans frisyr, sen saknade jag det som står i bakgrunden..

Den här videon är ett år gammal, Ralf Gyllenhammar verkar ha världens mest snabbväxande hår.

Så här låter bandet Mustasch.

Det tog en stund innan jag förstod att det var han som stod där.

KajsaLisa

20 svar

  1. Vem f*n är han?????? Men du, bilderna är helt otroliga. Helt i stil med vad jag skrev igår!!

  2. Läckra konsertbilder som alltid! Skulle aldrig ha känt igen honom och jag är lika förvirrad som du när det gäller hans frisyr.=)

  3. Jag gillar Mustasch och Ralf Gyllenhammar mycket, men jag skulle inte känt igen honom…By the way. jag var helt säker på att det var en av bröderna Al Fakir…

  4. Bra bilder🙂 Även om jag inte har en aning om någonting i inlägget så vet jag om jag gillar en bild eller inte😉

  5. Jag såg en intervju med honom för några veckor sedan, han såg riktigt knepig ut i en lång permanentad peruk. Ralf tyckte att han sett likadan ut så länge, så han rakade hela huvudet, ja ansiktet… rubbet. Nu tänkte han använda peruk ett tag för då kan han ju ändra stil lite oftare.

    Hittade klippet med intervjun
    http://tv.aftonbladet.se/webbtv/noje/musik/schlagerresan/article35124.ab

  6. Rolf är riktig trolsk i perukvägen, men som gitarrist inte mycket att skriva hem om, Mustasch med Ralf utan mustasch är rockens blå-vita varor, bassortiment utan större djup, med några öl inom västen kan man lyssna på dem som bakgrundsmusik.

    Vill du se en kille med så mycket äkta hår att brudar blir blåa och gula av avundsjuka, så ska du kika på Herman Li hos TV spel bandet Dragon Force, han är även en liten smula bättre på gitarr än Ralf, kul att se när han kör dueller med sin lärling Sam Totman, du kan kika på det tex här ca 3.20 in i låten,.mycket nöje.

    http://www.youtube.com/watch?v=0jgrCKhxE1s

  7. Helt galet, jag skulle aldrig känt igen honom! Och då sprang han rakt över mina tår när han tog sig mellan scenen och green room förra årets mellofinal. Han var ganska kort….

  8. Har aldrig hört talas om honom men så är jag urkass på musik också🙂 Men himla bra bilder!

  9. Snygga rockbilder som vanligt os dig. Man blir alltid lika sugen på konsert.
    /Kiki

  10. Helt ok med bilder från i torsdags, det blev ju så för mig också.
    Ja gud vad han var olik sig här… snygga bilder!

Kommentera

