• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

EN TILLSAMMANSTRISS

Friheten att skriva precis det man vill har sina begränsningar.

Vill man skriva precis det man vill så bör man inte bli igenkänd.

Man skulle bara tänka att vad skulle folk tycka om jag skrev så här och då låser det sig. Fungerar rätt bra tills man ställs inför problemet att man det blir en fototriss, med temat tillsammans. Kan man inte avslöja sig själv, kan man inte avslöja sina vänner. Ikväll har jag varit väldigt mycket tillsammans, men bilderna på det hamnar inte här. Lite av mitt tillsammans ligger ovanför min näsa under en grön flik, men det är text och inte bilder.

#Blogg100

(23)

tilsammans

Det blir väl som vanligt, några av mina tusentals konsertbilder får rädda mig. Vid scenen bakom kravallstaketet, är man väldigt mycket tillsammans med andra. Ofta är dom i vägen när man skall fota, spretande pek och lillfingrar skall skäras bort ur motivet. Men ibland händer det att dom bildar ett tillsammans med det man fotar. Publiken agerar alltså tillsammans med artisten. Skall lägga ut tre bilder och en bonusbild som visar detta.

Sluta kittlas, vi försöker spela här!

IMG_3920 (kopia) 2I videon är han tillsammans med väldigt många andra. Det är knappt man begriper att man stått fem meter från världens galnaste rocksångare Joel O Keefe och fotat honom.

Vaddå bu? Tror du vi blev rädda nu? Skall du ha en snyting?

IMG_2301 (kopia)I den här videon ser man att det inte alltid är så lätt att leva tillsammans. Hundägare kan blunda dom sista sekunderna även om det är fejk

Dra tillbaka handen han bits.

DSC00485 (kopia)Nej, han är faktiskt jättesnäll. Tre minuter och fjorton sekunder in i den här videon bestämmer han sig för att uppleva konserten tillsammans med publiken.

Man kan lösa saker tillsammans.

DSC01080 (kopia)Som bonusbild lägger jag in ett exempel på samarbete jag upplevde i veckan. När man kört ett hårt pass med bandet kan det vara skönt att någon i publiken skickar upp en t-shirt så man kan torka bort svetten både här och var. Dom flesta av er har sett den här sångaren tidigare i ett helt annat sammanhang, där man absolut inte beter sig så här. Men han var spektakulär där också. Eftersom inte ens jag själv kände igen honom lägger jag ut en bildgåta hos Marits helgbild i morgon.

Det var något med honom som inte stämde alls.

KajsaLisa

44 svar

  1. Väldigt bra med fingret i armhålan, bra fångat!
    AX

  2. Oj, det blev många bilder för en triss? Sen gillar jag ju dina konsertbilder. Undrar om inte du skulle gilla att ta del av mitt absolut senaste jobb för Sthlm Stad, projektledare i en enorm satsning från regeringen 240 miljoner för en hållbar jämställdhet inom kommuner o landsting över hela Sverige. Jag, gick i land, gick i pension med flaggan i topp. Hela socialtjänstavdelningen är nu jämställdhetsintegrerad, allt i från ensamkommande flyktingbarn, nu flickor o pojkar till hemlösa kvinnor o män. Förr nämndes alla i nån sorts jävla grupp, missbrukare, hemlösa….osv. helt könslösa!
    Nu en glad men kanske fattig pensionär.

  3. Den första bilden är ju bara för lyckad! Haha….riktig rolig! Och den sista…ja vad säger man! Hur kommer man på tanken??

    Ha en skön söndag!

  4. Du överraskar oss hela tiden med ypperliga konsertbilder! Man behöver ju inte gå själv😉

  5. Kollar med stor nyfikenhet in din triss! Vad blir det för kul bilder idag?
    Det var ju en hel del! Första bilden kommer på första plats idag!
    Ha en skön söndag!

  6. HAHA han ser ju ut att njuta av det
    han håller på med vad det nu är;-)
    Bra triss som vanligt, ha en bra dag;-)
    http://ingemix.bloggplatsen.se/2014/03/21/10615982-fototriss/

  7. Härlig triss hittar jag hos dig! Det är verkligen roligt hur det kan bli och man upptäcker det efteråt!
    Ha en fortsatt skön söndag!

  8. Alltså du är världens bästa pressfotograf fö konserter. Att tidningarna inte har upptäckt dig än är en gåta!
    Måste säga att dina konsertbilder är t o m strået vassare än dina regnbilder, å det säger en del!
    Suverän triss:-)

  9. Och en del bilder här är på ensamma människor, men man fattar ju att det står en hel del människor framför för att lyssna, allihop tillsammans. Sista grejen… nja, jag hade inte velat ha tillbaka den t-shirten, no way🙂

  10. Tack så mycket🙂 Och som vanligt gillar jag din tolkning av temat🙂

  11. Den här gången var det pekfingrarna som fastnade hos mig😉 tur att det varpå bild och inte förmanande!
    Som vanligt vaknar man till av din triss🙂 Ingen triss man slentriankommenterar precis😉

  12. Gillar översta bilden skarpt, himla bra fångat🙂

  13. Hahaha, vilka härliga artist/publik-interaktiva bilder1 Och den där sista kufen har jag ingen aning om vem det är… fula kalsonger hade han i alla fall…

  14. Perfekt fångat med fingret i armhålan!=) Härlig och annorlunda triss som alltid hos dig! Gillar dina konsertbilder, man får verkligen känslan av att vara där. Undrar hur han tänkte han på sista bilden…=)

  15. Snygg triss, första bilden är ju lysande och fjärde…hmmm…..ja du sätter ju hjärnan i arbete…undrar vem det är.🙂

  16. Är du ute på bus, kittlas på det där viset😉

  17. Kul triss med härliga bilder. Lite chockad blir man också🙂.

  18. Jösses, vilken tur du har på den första bilden – eller är det ren och skär skicklighet???😉
    Suveräna konsertbilder som vanligt!🙂

  19. Plötsligt ser jag på mina fina Springsteen-foton med nya ögon. Ska inte reta mig på den där svettiga armen som envist skulle hålla upp mobilen mellan mig och Brucie.

    Och så ska jag ställa mig utanför Pressbyrån i Vby och vänta. Vi kanske ses där?

    • Det där med armar är ett problem när man fotar, det mesta jag lägger ut från konserter är beskuret. Tyvärr har jag inga exakta tider för teatern i Vällingbys Pressbyrå.

  20. Suveräna bilder! Och går man på konsert så vill man så klart gå tillsammans med någon!

  21. Hahaha… gillar bäst översta och sista bilden…

Kommentera

