• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

MIN NYA SERIE.

Jag har ju kört serier flera gånger, olika resmål som London, Dublin, Gambia med mera. Körde även en serie om Stockholm en gång. Men nu har jag kläckt en ny ide.

#Blogg100

(20)

En serie om Södermalm.

DSC_2743 (kopia)

Jag har  problem med att mina inlägg blir rätt långa. Därför behöver jag släppa lite kortare saker ibland. Jag har upptäckt att jag fotat Söder väldigt mycket det senaste halvåret. När jag i Fredags var inne där med kameran blev jag tydligen omedvetet inspirerad. Det fanns bilder av Jan Stenmark som den här till exempel.

stenmark440Kort underfundig humor. När jag fotade en gata tio minuter senare, så satt det en grej i huvudet bara och jag visste inte riktigt vad jag skulle göra med den. Efter ett par dar kom jag på att det skulle bli mitt första inlägg i serien Perspektiv på Söder, som jag släpper i morgon. Jag lyckas nog inte bli lika korthuggen och rolig som han, men det är värt ett försök i alla fall. Alla inlägg skall innehålla en bild med kort text, sen skall jag släppa ett i veckan tills ideerna tar slut.

Men i kväll var jag i en annan stadsdel på rockkonsert.

Blev lite konfunderad och har ännu inte bestämt hur jag skall presentera dom fantastiska bilder jag fick. Så jag får återkomma till den med.

KajsaLisa

6 svar

  1. Söder är bäst! Att fota saker och människor där – det ser jag verkligen mycket fram emot! Skoj! 80 inlägg kvar, 70 får gärna handla om söder:-)

  2. Bland det första jag gör när jag kommer till Sthlm är att gå runt på Södermalm. Så det ska bli spännande att se allt det jag missat, och det jag känner igen så klart🙂

  3. När jag är i Stockholm tycker jag Söder är trevligast. Helt annan atmosfär där än i centrala Stockholm.

Kommentera

