• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

LITA ALDRIG PÅ EN TUNN JEANSJACKA I MARS ELLER TUNNA KILLAR I KAVAJ.

DSC_2732#Blogg100

(18)

Tjejträff på en pub inne på Söder i fredags. Stack in till stan redan vid lunch. Nu sitter jag och väntar på dom andra, troligtvis blir jag väl sist hem som vanligt.

DSC_2743 (kopia)

Passade på att fota lite på eftermiddagen. Det jag gillar här är sådana här butiker som man knappt kan tro kan överleva med innerstadshyror. I den här på St Paulsgatan kan man köpa en inramad och signerad Nemi för några hundringar eller en äkta Jan Lööf för flera tusen. Tror det blir en Nemi så småningom, men det är kul att bara gå in och titta.

Dessutom ……..

DSC_2816

Tänk, över 10 grader varmt jättekul att ta fram jeansjackan och gå ut och fota vårexplosionen i strålande solsken. Nej vi har faktiskt fint väder i Stockholm även om det inte märks i min blogg.

Men …….

dsc_2752 (kopia) 2Just det, sist kvar som vanligt, sen skall man hem också.

Suck, kunde det inte fått vara vår till i morgon bitti i alla fall. Nu öser det ner. När man skall hem förstår man varför folk betalar miljoner för att bo innanför tullarna. Tänk att bara springa under markiserna hem från krogen på fem minuter. Äsch jag är härdad förortsbo och vet att ta sig hem med kollektiva transporter från krogen på natten kan jämställas med en Himaliaexpedition, med den skillnaden att dom där med stegjärn och ishackor i alla fall är nyktra.

dsc_2749 (kopia)Man får räkna med att släpa på backup till jeansjackan i ryggan. Men och andra sidan så väger rocken  exakt lika mycket nu när jag uppskattar den som när det låg där i onödan.

DSC_2756 (kopia)

Allt har en början och ett slut, även tunnelbanan. Nu döper jag den här kompositionen till: Det finns inga försenade nattbussar bara dåliga kläder och går sista biten.

Men varför är ja så slarvig att jag glömmer regnskyddet till kameran när jag är ute och krökar ?

DSC_2764 (kopia)

Shit vad det regnar, jaha tror du att du är något för att du har världens längsta bakljus?  Jasså skall du upp där jag skall fortsätta runt kröken där borta kul att träffas. Nej, det är fan inget roligt alls att gå hem ensam i det här vädret.

DSC_2765 (kopia)Jaha blev det blått ljus nu, vad fan betyder det ? Varnar dom för smalare trottoarer ? Fan vad full jag är, gillar inte kombinationen stövlar höga med klackar och smala trottoarer just nu. Det är liksom lite vingligt. Säkert är det någon helnykterist som planerat den där trottoaren. Sen hittade han nog på dom här stövlarna bara för att för att jävlas. Men dom är ju i och för sig skitsnygga och har inte börjat läcka än.

DSC_2770 (kopia)Nu blev det grönt, va är du också ute och går?

Snart hemma.Skall bli skönt att hänga av sig allt vatten och krypa ned i sängen.

En sista sak bara.

Ifall du som jag träffade i Fredags läser det här.

När jag går till garderoben, hämtar ut ryggan, tar upp den här,

DSC_2800

 drar den över jeansjackan och frågar: Skall vi gå hem till mig eller hem till dig, med betoning på gå………

dsc_2753 (kopia) 3

så menar jag att det är ju inte helt fel om du ringer efter en taxi. Okej jag bangar inte, men om du skall  gå hem mitt i natten i spöregn och plus fyra grader iklädd en kavaj kanske det inte är så kul.

Alltså vi delar på taxin och vi har lite obsent mys i baksätet. Sen håller jag med te, något från frysen morsan bakat och rena lakan i sängen.

dsc_2755 (kopia) 3

Jag menar inte att jag vill ha en blöt puss på kinden, och att du sen skall studsa iväg mellan vattenpölarna hem till dina jävla föräldrar som bor två kvarter bort för att sova där😦

(Fast han hade kanske lika taskigt på kontot som jag)

Är det någon som vet var dom där Himaliakillarna med ishackor och stegjärn håller hus på fredagskvällarna förresten ?

KajsaLisa

14 svar

  1. Jag gillar bilderna! hur ljusen speglar sig i asfalten man känner nästan kylan! och fortfarande är det det här som kallas vår😀

  2. hahahaha – ett suveränt inlägg🙂
    jadu, de där killarna kanske just är i Himalaya🙂
    Sv: även om det var några stora bitar, så var det även pytte-ytte-små också, så nej, jag tror inte att den vasen hade kunnat räddas till eftervärlden, tack ändå för din omtanke❤
    kramen

  3. Du borde nog vara lite på fyllan lite oftare. Å jag lovar att jag beställer regn åt dig varje gång;-)
    Bilden på övergångsstället och de turkosa bubblorna är suverän. Love it:-)
    Vart Himalaya killarna har tagit vägen vet jag tyvärr intet, men de finns inte i Täby kan jag säga;-)

  4. Härliga bilder🙂 Jeanjacka får man ta på dej 1 maj….

  5. Hahaha, nu sitter jag här i soffan, med duntäcke och varm katt och känner mig regnvåt, frusen och grinig på en kostymnisse som inte hade förstånd nog att fatta att han bara var en taxiresa från sitt livs hugg!

  6. Tack för tipset om böckerna hos mig, det ska jag undersöka närmare😉

  7. Jeansjacka är det på tok för tidigt för ännu. De som har planerat trottoarerna är säkert helnykterister. Det har jag också kommit fram till. Dessutom är det män. För hur ska man annars kunna gå med högklackat i kullerstenarna t.ex. Det är inte bara hem till Dig det är besvärligt…

Kommentera

