• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

ETT VÅRTECKEN

Satt och förberedde Marits Helgbild redan i Lördags med lite fyllbilder från i Fredags natt. Men det blev ingen helgbild, det blev en hel story om hur man tar sig hem från krogen, med en massa bilder som jag släpper i morgon. Blir ett par bilder idag.

#Blogg100

(17)

DSC_2757 (kopia)

Ta sig hem från krogen ut i förorterna klockan två på natten är en riktig expedition, men jag är van. Det är som att fjällvandra ungefär, ha koll på vädret och rätt utrustning. Bilden föreställer den totala brist på nattbussar som skall ta mig den sista biten hem. Taxibilarna bredvid verkar ju vara ett torrt och mysigt alternativ, men jag har kameran med mig och går sista biten. Med tanke på att det varit sol och över 10 grader på dan följt av regn så kommer kanske ett väldigt intressant naturfenomen att dyka upp. Det är därför jag släpat med kameran.  

DSC_2776 (kopia)

En natt under våren normalt i slutet på April brister dom gröna knopparna på trafikljusen ut i full blom. Sen sluter dom sig till morgonen igen. Det är inte många som känner till det här, eftersom alla envisas med att åka till Hornborgarsjön och fota tranor.

Nu har ni sett det i alla fall🙂

KajsaLisa

22 svar

  1. Underbara vårtecken. Jag blir sååå glad av att läsa dina inlägg.
    /Kiki

  2. Tack för inblicken i ”nattvandrarens” liv! Själv får jag inte vara ute så sent så jag har ingen erfarenhet.

  3. Det är inte lätt att bo i förorten. Å ärligt talat – vem vill ta nattbussen med alla fyllon som bara spyr;-)
    Den andra bilden är min klara favo. Den är super läcker – surrealistiskt. Sådana vårblommor gillar jag. Riktigt lyckad blid:-)

    • Tack, ut måste man hur som helst annars blir det tråkigt. återkommer till det i morgon. Normalt bruka jag inte gilla den här effekten, den uppstår när det regnar kraftigt och ljuset reflekteras i vattendropparna. Normalt kan man skjuta bort det med blixt eller använda polarisationsfilter. Men nu regnade det för mycket.

  4. Underbara trafikljus-knoppar🙂

  5. Visst är det läckert med en öde stad och blommande trafikljus.
    Tycker inlägget passar perfekt till helgbilden.
    http://ingemix.bloggplatsen.se/2014/03/16/10604100-helgbilden/

  6. Menar du att jag slipper kravla mig ur sängen mitt i natten för att se på tranorna? Tack för det, då slipper jag undra!🙂

  7. Själv slapp jag ta mig hem från krogen, hade fullt sjå att ta mig hem från jobbet istället😉

  8. Hahaha, en bristande knopp-bild som var härligt nyskapande i jämförelse med många andra!

  9. Inte illa att klara av att fota på väg hem från krogen mitt i natten och även om det är trist med regn så blev det snygga bilder!

  10. Tycker det blev läckra bilder av trafikljusen, du hade tur som lyckades fånga knoppbristningen på bild🙂

  11. https://www.facebook.com/hookssverige?sk=app_1427165050856448&app_data=24524
    Hej, jag är med i en tävling och skulle bli skit glad om du röstade på mig!! Du klickar på gilla knappen så kommer du vidare sen så du kan rösta:)
    tjaaao

Kommentera

