• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

INTE MIN HELG

Inte min helg den här helgen, fredagen hoppar jag tillbaka till i Marits helgbild i morgon. Tyckte jag hade en sån bra infallsvinkel på helgens fototriss.

Grodperspektiv: Tog lite bilder på min vingliga hemfärd från krogen i Fredagsnatt, alltså fotat med reptilhjärnan.

Fyndigt va!

bild-3+copy

Nu visade det sig att grodor inte är reptiler och det är inte mitt utan Wikipedias fel, så det så. Jaha, bara att åka in till stan igen, hade en ide om att stå i Hötorgets tunnelbaneuppgång vid Kungsgatan och fota stressade helgshoppare snett nedifrån. Då kunde jag ju samtidigt säga hej,hej tio gånger till hon från Rumänien som sitter där och ge henne en tia så gör jag lite nytta också.

Fast nu bestod nedgången  av ett stort jävla byggplank, jag knackade på det men den var ingen som ropade hej hej på andra sidan så jag kastade inte över någon tia. Sen tog batteriet i kameran slut.

Det får alltså bli arkivet.

Här skulle grodorna trivas.

DSC_1215 (kopia)

Har haft den här bilden med tidigare, men den visar att det kan vara värt att offra sig lite. Slängde mig ner på plankorna mellan två störtskurar och tog den här bilden. Som jag alltid sagt: Att utvecklas som fotograf är att förnedra sig. Låt folk glo.

Efter små grodorna.

DSC_0219 (kopia)

På midsommarafton går det däremot utmärkt att kräla runt med kameran. Det är så många som krälar runt i alla fall. Bryggdans, ljudet från pysande starkölsburkar. Sen Donna Summer och Bryan Adams från några riggade högtalare i ett partytält, kan det bli mer svenskt.

Är man groda här blir man söndertrampad.

DSC_2605 (kopia)

Seventy Seven är ett spanskt rockband som gör egna låtar med AC-DC sound. Gitarristen har bar överkropp och gabardinbyxor från 70-talet, men ett problem. När han skall ligga och snurra runt på scenen som Angus Young så är han minst en halv meter längre och fastnar i allt.

Ifall någon undrar, nej bilden är inte manipulerad, den blev så där.

KajsaLisa

54 svar

  1. Tror inte min grodprins skulle trivas här – ingen sol skulle han fnysa!😉

  2. Jättefina bilder! Speciellt bild nummer två! Känslan av ett midsommarfirande finns verkligen där =)

  3. Precis. Man får inte vara rätt för att utmärka sig när man fotar.

  4. Fyndigt skrivet och den sista bilden är ju till och med tagen ur grodperspektiv!😉 Jag gillar din tolkning!

    Ha en fin söndag!

  5. Utan batterier i en kamera är som att gå ut naken🙂 Men år inte det där midsommarbilden med så mycket minnen😉 Tur man inte är groda bland alla pedaler och studsande rockers🙂

  6. Rolig och personlig tolkning av grodperspektivet! Alltid kul att titta in på din blogg!

  7. Hade varit skoj att se gitarristen i snurrpose också, men den stående varianten är inte illa den heller. Hur är det SL-devisen lyder? ”Fötterna på marken och huvudet bland molnen…eller nåt ditåt”?

  8. Likte det siste bildet best; Det var virkelig grodperspektiv!

  9. Rolig och fri-tänkande triss!
    Fina foton!
    AX

  10. Jag gillar dina bilder och ditt sätt att presentera dem på, precis som vanligt!
    Ha en fortsatt skön söndag!

  11. Ja vad gör man inte för bloggen samt ens egen utveckling;-)
    Gillar alla bilder, speciellt den sista. Sedan är dans på bryggan inte mitt stuk alls, men Brian Adams i hörlurarna säger jag absolut inte nej till:-)

  12. Fina bilder men jag trodde först du skämtade med midsommarbilden… vilket mörker, här uppe firar vi midsommar med solen uppe, hela natten, snudd på🙂

  13. hihihi… det blev ju ett roligt inlägg med grodperspektiv!
    aino

  14. Den första bilden gillar jag bäst. Hade velat se dig ligga där på den regnvåta bryggan.

  15. Fina bilder i ditt triss, mittenbilden är min favorit🙂

  16. Visst får man offra sig ibland för att få till temabilder!

  17. Bilder och text känns som en frisk fläkt, ur grodperspektiv den här gången.

  18. Härliga grodperspektiv! Du kunde ju använt konsertbilder rakt av, de flesta av dem blir ju automatiskt i grodperspektiv, utan att en måste ligga ner på regnvåta bryggor…

  19. Riktigt snygga bilder, allihop!

  20. Du e rolig du! Snacka om grodperspektiv. Skulle vilja se dig kräla runt med kameran midsommarafton och plåta ”små grodorna!!! Hi, hi. Roligt inlägg!
    Ha en fin vecka o låt bli att kräla det ska bli svinkallt!

  21. Jättefina bilder, speciellt ettan i regnet!

  22. Första bilden är superläcker, det var värt uppoffringen!=) Visst får man tåla en hel del blickar för att få bilderna man vill ha, jag såg nog rätt rolig ut igår på kolonin när jag försökte få till mina trissbilder.=D

  23. Helt rätt. Första bilden var värd förnedringen och de blöta jeansen.

  24. Härliga bilder🙂

    Tack så mkt, är mkt nöjd med trappbilden🙂

  25. 🙂 vissa bilder är helt enkelt värt att förnedra sig för, ettan är toppen..

  26. Gillar bild nummer 2. Härlig tolkning!

  27. Gillar verkligen din underbara berättelse!🙂
    Gillar bilderna också.
    Ha en riktigt bra helg nu ♥
    http://tillklippt.blogspot.se/

Kommentera

