• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

ANNIE LÖÖF PÅ ÄRTEN

Oj, nu blev det liv.

#Blogg100

(13)

Annie Lööf har vikit ut sig som prinsessa i Svensk Damtidning (av alla jävla blaskor.).

237962fe76f81a1f18f0e8f81cb15b545e5cca4a4257d481e1cf6dc1c77a5aac

Nu får hon kritik för att hon förminskar sig själv. Men hur då kan man undra ? Kan man bli mindre än 2,8%. Okej, jag har förstått det här, hon står ju Stureplansfalangen nära,  Dom är ju lite ego, Annie satsar på att få hela centern för sig själv. Centerpartiet lär vara Sveriges rikaste parti och när hon blir helt ensam i partiet cashar hon in.

Nu måste jag berätta att det är fler kvinnor från alla partier som hänger på. Tycker det här är lite pinsamt, prinsessa lekte man ju på dagis. Stå upp för jämställdheten nu och flamsa inte omkring så där, bara för att det är val. Det räcker väl med att alla partiledare suttit hos psykoterapeften i SVT.

SjostedtNyfiken

Hade jag varit partiledare hade jag protesterat genom att gå dit i tvångströja.

Det kallar jag civilcurage.

CIMG0453 (kopia) 3

Alice Cooper hade en jättesnygg rosa på Sonispherefestivalen för några år sedan jag kunde lånat.

Var blir nästa steg? Skall dom ligga runt talarstolen i riksdagen och slåss om vems glassko det är?

Nej, nu vet jag vad det här handlar om. Den här bilden.

Tjejerna i riksdagen är helt enkelt avundsjuka på killarna.

DSC00680 (kopia)

För er som inte känner igen det här, kan jag berätta att det är det nya svenska hemliga rockfenomenet Ghost.  Jag tog bilden i Lördags på Bandit Rockawards, då dom fick pris för bästa nykomlingar. Dom säljer som smör, har utsålda konserter och börjar slå igenom internationellt. Känner ni igen dom?

Från vänster Reinfeldt, Björklund, Sjöstedt, sen Löfven till höger som gläds över höga opinionssiffror. Hägglund står bakom honom i talarstolen eftersom han ligger konstant under spärren. Hur kom jag på det här? Enkelt faktiskt, om ni tittar noga på bilden så ser ni Jimmie Åkesson framför mig i publiken som hytter med näven för att han inte fick vara med.

Det var väl tråkigt att bara sitta där i plenisalen och gnälla på varandra. Kolla in videon under, Reinfeldt sjunger i sin påvemössa och dom andra står som småpåvar runt honom. Löfven drar ett grymt gitarrsolo tre minuter in i videon.

Okej, eftersom jag står på listan i min kommun ( kan väl berätta det utan risk eftersom StorStockholm dräller av kommuner ).

Nu kommer mitt enda personliga vallöfte.

Får kommunfullmäktige för sig att leka Starwars eller Sagan om ringen kommer jag att ta dom i örat.

KajsaLisa (S)

12 svar

  1. Du måste nog ha den livligaste fantasin av alla jag känner, inkl. jag själv:-)
    Vet inte om jag ogillar Lööf som prinsessa. Ganska söt faktiskt. Då hårdrock inte är min grej så …😉

  2. Någras öron är mer dragvänliga än andras🙂

  3. hahahaha – nej, kan man bli mindre än 2,8 %🙂
    kramar

  4. Gitarrsolo, mmmm… Ja, den där prinsessgrejen… Det är ju så sorgligt, hur kan de gå med på det? Jag förstår ju att de tänker att det är viktigt att nå ut till alla väljare, via alla kanaler som erbjuds, men någon sorts urval måste de väl ändå göra? Jag tänker att om serien istället varit upplagd så att de stylades till det drömyrke de har om de inte var politiker så kunde det blivit kul och intressant och inte alls förminskande, samtidigt som det sagt något om dem som personer. Jag skulle ha velat bli stylad som biolog, som forskar om orangutanger och lever i djungeln!

  5. Fast frågan är ju när vi får se KajsaLisa som prinsessa i Svensk Damtidning…

  6. Bra låt har aldrig hört dem förut.

Kommentera

