• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

FAN VAD JAG KÄNNER FÖR ATT TVÄTTA FÖNSTER

Våren är här och det är dags för vårstädning.

#Blogg100

(12)

DSC_1590 (kopia)

Fönster brukar vara en sak man tar tag i nu när temperaturen ger sig upp över 10-graders strecket.

En föreståndare i en Hemköpsbutik i Göteborg försökte tvätta sina när det satt en rumänsk tiggare under.

Påstår han i alla fall.

Konstigt egentligen, om tiggare är ett sånt påträngande problem, att man inte ser att dom sitter under fönstret när man skall tvätta det. Men det är som jag brukar säga, det är lättare att acceptera ett asshole om arslet står för att vara det. Den ursäkten gick inte hem.

Tiggaren blev blöt, folk som gick förbi ursinniga och föreståndaren avstängd.

Nu kanske Hemköpsföreståndaren är en sån som tror att tiggare inte är fattiga. Nu har han faktiskt till viss del rätt i det, fast inte när det gäller rumänerna givetvis. Är det någon som tror att dom åker genom hela Europa och sitter med en pappmugg under hans fönster bara för att det är så himla kul.

Nej jag syftar på sådana som tigger om uppmärksamhet och sympati. Bankdirektörerna förfasar sig över att Sverige skall acceptera EUs nya regler om begränsningar av bonusar.  Tydligen kan det bli så illa att bankerna lämnar Sverige.

Hu så hemskt, då kan jag ju inte låna ut pengarna på lönekontot mot noll% ränta längre.

SHIT NU BLEV JAG OROLIG.

Är det förresten fler än jag som gått förbi dom stora bankkontoren i stan och tyckt att fönstren blivit lite väl skitiga ? Ställer fram skurhinken till i morgon och åker in till stan.

Nu är hon ju helt ute och cyklar tänker ni kanske. Det sitter väl inga bankdirektörer under fönstren med pappmuggar.

Nej givetvis inte, men någon måste ju tvätta fönstren från insidan också.

KajsaLisa

8 svar

  1. Så jädra klantigt gjort. Alla hans hjärnceller var nog på semester samtidigt!
    Jag måste få vara lite allvarlig också. Vi har tiggare från Rumänien i varje gathörn i Göteborg. Det sitter 10 stycken på 100 meter i centrala stan. Det bli ju så att ingen får något till slut. Det är dags för alla EU-länder att sätta stenhård press på Rumänien. Dom måste se till att folk får utbildning och en chans till ett värdigt liv i sitt eget hemland. Problemet är inte Sveriges – det är Rumäniens. Det är otroligt att ett land behandlar sina medborgare så illa i ett EU-land 2014!

    • Jag har funderat en del över det här, såg flera stycken idag men det var bara en som spelade dragspel i tunnelbanan, brukar stöta på fler. Samtidigt som vi får en påminnelse om hur det ser ut ute i världen så finns ju risken att vi blir avtrubbade.

  2. Jag älskar att läsa dina blogginlägg! Tack för du delar med dig🙂

  3. Tänkte inte på att bankkontoren flyttade utomlands. Visserligen vet jag ju att de ska lägga ned mitt närmaste bankkontor inom denna månad. Men jag tänkte inte på att de kanske skulle flytta kontoret utomlands. Jag måste se över mina affärer med den banken för jag har inte lust att åka utrikes varje gång jag ska göra en peningtransaktion…

  4. Alltså, den butiksföreståndaren måste ju vara empatiskt störd, han borde söka läkare! OM det nu var så att han faktiskt putsade fönster, så går det ju att be den som sitter där att flytta på sig under putsningen, eftersom den annars riskerar att bli blöt.Galet, helt galet. Och lika galet var den avhysning av rumäner från en kåkstad i Stockholmstrakten som jag såg på nyheterna nyss. Det förändrar ju ingenting att man river deras enda möjlighet till tak över huvudet… Snaccka om att tro att symptomen är sjukan… Jag följer gärna med dig och putsar de där fönstren och hoppas att de snabbt som tusan lämnar landet. DEM skulle jag gärna avhysa!

Kommentera

