• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

BEETHOVEN ÅTTA OCH EN HALV OCH EN HUNK FRÅN TURKMEDISTAN

Fan vad fort veckorna går nu när snön är borta, håller på att planera min Londonresa.

#Blogg100

(11)

Hit ska jag.

IMG_3069 (kopia)

Men nu är det så här att bandet jag skall lyssna på spelar i slutet på veckan, tänk att gå och längta efter att få trängas i deras källare och spilla ned sig med öl. Sen när man gjort det är det dags att åka hem, inte kul alls. Men Camden i norra London dräller av klubbar där dom spelar musik. Man kanske borde testa en till.

Visst är internet underbart, hur i helvete bar sig folk åt innan när dom skulle åka till London ? Säkert åkte dom över och gick på Madame Tussads fem gånger  eftersom grannen tipsat om det. Sen åkte dom hem.

Skittråkigt alltså.

Googlade lite och hittade en ny klubb, kollade spelningarna där under veckan, hittade något intressant, en sväng över på youtube och kolla. Det här lät bra tillbaka till klubben och köpa biljett. Jaha nu måste jag registrera mig på deras sida, så dom han fylla min meilbox med reklam efteråt.

Namn, ,kön (det var ju enkelt ) sen var det adressen och vilket land, är man osäker på vilket land så finns det en gardin att klicka på med alla möjliga länder. Turkmedistan finns med, äsch jag skriver Sverige, men undrar om det kommer många turkmedistanier och kollar. Skit vad noggranna dom är, men dom glömde fråga om skonumret.

IMG_2993 (kopia) 2

Det är trångt på klubbarna i Camden, hur skall dom kunna ställa ut mig utan att jag blir trampad på tårna, får mejla storlek 39 till dom, nej förresten 37 skriver jag eftersom jag brukar stå på tå för att se något, då tar jag mindre plats också.

Hur skall jag få biljetten ? Tre alternativ.

  1. Vill du att vi skickar den via meil?

  2. Vill du att vi skickar hem den till dig?

  3. Vill du att vi skickar hem bandet?

Det sista alternativet går bort, för jag är ju i London då, visserligen kan jag lägga nyckeln i brevlådan, men då missar jag ju alltihop.

Jag tar alternativ ett, betalar en hundring med kortet, sen rasslar det till i skrivaren och biljetten åker upp på kylskåpsdörren.

Skitenkelt men vad skall jag se?

Dom flesta i min allt mer lomhörda läsekrets tror väl att jag inte lyssnar på något som är mer melodiöst än Five Finger Deathpunch, eller hur BP 🙂

Men jag lyssnar på klassisk musik också. Jag skall lyssna på Beethoven åtta och en halv.

Jag är helt säker på att det är 8 1/2 Beethoven var nämligen döv när han skrev sin nia men inte när han skrev sin åtta. Alltså blev han döv när han skrev Roll over Beethoven och bandet drog på så in i helvete. Nu kommer han inte dit själv och spelar, han är inte bara döv utan död också stackarn. Jag kollade för säkerhets skull på Wikipedia att det stämde. Det blir bandet i videon som framför den.

Jag kommer alltså att stå där på tå på en plats för storlek 37, lyssna på Beethoven 8 1/2 och spilla öl över mig själv, medan en hunk från Turkmedistan trampar mig på tårna. Men då spiller jag över honom också så han lägger märke till mig. Sen suger jag tag i hans ådriga underarmar och släpar iväg honom till sista tunnelbanan för lite hotellrumsmys.

Roll over Beethoven tell Tjajkowski the news.

Shit nu vet jag vad hunken heter också🙂

KajsaLisa

6 svar

  1. Hahaha! Visst är det fantastiskt att boka via nätet bara så där. Har totalt glömt hur man gjorde förr.
    Å du, 1 000 tack för länken. Har en viss hum om vilken musik du gillar om man säger så, men Roll over Beethoven känner jag faktiskt till, tror det eller ej, och den gillar jag skarpt. Mindre hardrock om man säger så.
    Å Beethovens rirktiga 9:e känner jag också till (det trodde du inte, va;-)), å den tycker jag också om, den är mäktig faktiskt. Annars är klassisk musik ingenting för mig… heller;-)

  2. Hahaha, det låter som att du får kul på din resa! Beställde du din 37:a plats i bra fotoposition framme vid scenen oxå när du ändå höll på?

  3. ja, hur gjorde folk förr😀 jo, allt gick väl då också men det var mer komplicerat
    Beethovens 9:a är superbra och Roll over Beethoven är inte illa🙂
    kram

Kommentera

