• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

SÅ VAR DET DET DÄR FÖRBANNADE TORNET IGEN

Nu börjar väl det här projektet bli lite tjatigt, jag vann ju ett presentkort på Adlibris med det förra veckan i helgbilden. ( Tack Marit🙂 )

Blir jag aldrig nöjd ?

Hade väl lagt mitt projekt att fota Södertorn  i skitväder på hyllan, men  skulle ändå in till stan i ett ärende i Fredagskväll

DSC_2593 (kopia)

Men nu var vädret perfekt, det duggregnade inte och det var direkt inget skyfall heller, ( då blir det svårt att fota uppåt, för man får droppar på objektivet)  Passerade bussterminalen med alla bussar som inte går någonstans alls och begav mig ned i Tunnelbanesystemet.

DSC_2586 (kopia)

Klev av vid Medborgarplatsen. Den här skylten verkar spännande, trafikförseningar på grund av vädret. Det kan ju inte vara lövhalka, knappast snöstorm, tänk om bussarna som inte var i trafik inte kunde ta sig längre ut i förorterna, för att det var översvämning. Kanske hänt en del där uppe medan jag åkt här under marken. Jag blev ju inspirerad till att fota tornet ifrån den här videon och här är det ju en naturkatastrof av rent bibliska mått.

Shit vilka bilder jag kommer att få där uppe, får väl ta mig fram över hustaken på något sätt. Regnskydd till kameran tog jag med, men ingen gummibåt. Det är lika bra att lämna den här perrongen, innan vattenmassorna väller in och spolar ut mig vid Gullmarsplan, jag har ingen lust att fota Globen.

DSC_2563 (kopia) 3

Jaha, det var inte värre en så, samma väder som när jag steg på tunnelbanan. SL är ju riktiga dramaqueens. Jag menar, titta det regnar ute nu kan vi skylla på vädret. Istället borde det stått.

Förseningar i trafiken p.g.a att korkade politiker låtit inkompetenta tjänstemän upphandla trafiken av ett företag i Hongkong.

DSC_2563 (kopia)

Det hade varit närmare sanningen, bilderna blev jag i alla fall hyfsat nöjd med, efter att jag lekt lite med kontrast ljus och exponering. Dock inget fotoshoppande, jag har inte det.

Men jag hade velat ha lite mer dis runt ljuset i toppen och bättre speglingar i marken. Fatbursparken består nu av vatten och isblandad lervälling och eftersom det är gräsmatta normalt så måste det till en katastrof av bibliska mått för att uppnå det.

DSC_2563 (kopia) 2Lägger det här projektet med beaktande till handlingarna nu, men uppstår den så sätter jag mig i gummibåten och paddlar hit med kameran.

KajsaLisa

22 svar

  1. Läckert! Och en vinkel som inte skyms av träd! Det ser nästan ut som att tornet inte står på marken utan svävar en porthöjd ovan, riktigt coolt! Du får ta dig dit med en vattenslang en iskall natt och göra skridskobana av parken….

  2. Envishet är inte alltid en dålig sak – Grattis till ett bra resultat!

  3. Tycker det ser bra ut men det är kanske så att man aldrig blir helt nöjd!
    Ha en skön söndagskväll!

  4. Härligt att du fick dina bilder av tornet den här veckan och fina blev de också! Verkligen läckra! Haha skrattade gott åt dina kommentarer kring SL:s förseningar, ligger nog något i det.=D

  5. Snyggt fångat och det var väl för väl efter alla ansträngningar. En av mina kompisar har faktiskt bott i det där tornet🙂

  6. Du lyckades, grattis och väldigt bra resultat må jag säga.
    /Kiki

  7. En mycket fin serie och ett reportage du jobbat bra med! Det finns inget dåligt väder, det har du åter igen bevisat🙂 Nu var jag så impad att jag glömde låten… Favorit nyans på tornet kan inte uppges😉 Alla var lika läckra🙂 Du borde sätta upp att du säljer vykort i huset😉

  8. Vad gäller det där f****de tornet så gillar jag ettan bäst, trots att du redigerade det så himla fint.
    Å visst: Vet du hur många timmar jag har väntat på 73:ans buss och sett ”Ej i trafik”-bussar passera. Undrar vart dom är på väg – både på morgonen, mitt på dagen och på kvällen.

    Å du om du vill kan du kika in här:
    http://www.bildligt.com/

    Killen är en kollega till mig som bor i Kumla. När han är på tjänsteresa så gör han det du ofta gör, men jag altid missar…

  9. Snygga bilder på tornet! Trafikförseningarna och skyltarna får mig att tänka på alla timmar jag själv tillbringat att vänta på försenade tunnelbanetåg i Paris, längtar inte tillbaka!

  10. Tycker nog den rosatonade bilden är snyggast här!

  11. Vad snyggt du fick till det, med allt som lyser utan att resten blir kolsvart. Gillar den första allra bäst.

Kommentera

