• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

NU KROSSAR VI EN MYT

Det påstås att vi lever allt längre och längre.

Nu tänkte jag avfärda den myten och förklara hur det hänger ihop.

Nuförtiden går tiden jättefort så vi hinner bli mycket äldre innan vår tid är slut. En av anledningarna heter internet. Som i helgen till exempel, efter klockan tolv natten till Söndag  så är det rusningstrafik på bloggen eftersom jag både deltar i fototrissen och helgbilden. Det är högtrafik så kablarna går varma folk kommenterar, jag kommenterar andra sen bara …..

Shit är det Måndag nu liksom ?

CIMG0446 (kopia)Idag kan vi lägga ut leråkrarna på nätet.

Annat var det förr, då alla gick på åkern, rensade rovor och dessutom var tvungna att äta dom. Nej jag har ingen aning om vad rovor är, jag vill inte veta det heller och ännu mindre hur dom smakar. Det var därför facebook inte fanns då. Ni kan ju tänka er själva det dyker upp någon lerig figur och skriver ”Idag rensade jag rovor.” Sen skall alla andra rovrensare gå in och gilla det, vilket jävla liv alltså.

Med dagens tidsuppfattning blev människor på rovrensartiden mellan 200 och 500 år gamla helt beroende på hur lerig åkern var och hur äkligt rovorna smakade.

CIMG0448 (kopia) 2

Idag besöker den moderna människan bara leråkrar under rockfestivaler.

Självporträtt från Sonisphere 2010

CIMG0426 (kopia)

Nu slipper man rovorna för det finns langos och stor stark i plastmugg. Titta vad glada alla är.

Sådär, tiden bara rinner iväg framför datorn, nu blajade jag en stund, så jag fick andrum att göra klart mitt Londoninlägg tills i morgon och svara på kommentarer.

DSC_1298 (kopia)

Tiden går fort när man har roligt.

KajsaLisa

6 svar

  1. Hahaha! Förstår inte varför just helgerna går så fort – å då rovar jag inte ens;-) FB har jag inte heller. Väldigt konstigt alltså;-)

  2. Visst går tiden fort när man har roligt och det väl det tiden skall gå. För då har vi kul.

  3. Din kommentering är avstängd i ditt senaste inlägg… undrar varför, måste ändå vara spöket – 13-åringen som sjöng men sedan blev till luft;-)
    Ja det måste det vara;-)

    PS. Undrar var din fascination för kyrkogårdar kommer ifrån… Jag gillar också kyrkogårdar fast tycket att din är i spooky-aste laget;-) DS.

    • Tack för hjälpen, hade ingen aning den här bloggen verkar leva ett eget liv just nu. Jag ställer två krav på kyrkogårdar för att gilla dom. 1. Dom skall vara spooky 2. Att jag själv inte ligger där.

Kommentera

