• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

FAN VAD MED SKIT DET STOD I VÄGEN

Fortsättning på gårdagens triss.

Nu har jag satsat mina Rikskuponger på en  lunch på Akkurat, en biffstek med potatisgratäng som sköljdes ned med en belgisk La Rulles.

Det är dags för rekognosering.

Helgbilden får väl handla om det den här gången.

Sen skulle jag ju länka till de där tävlingssidan också.

www.cupnation.se

I förra helgbilden hittade jag en skyskrapa på Söder som Börje Salming inte bodde i (vilket jag trodde). Efter att jag dragt slutsatsen att den blir jättehäftig i regn och mörker så begav jag mig upp till Medborgarplatsen där den ligger, ett stenkast från där jag åt. Skall försöka hitta en bra plats att fota från, sen är det bara att invänta rätt tillfälle och sticka hit någon natt.

DSC_2500

På Medborgarplatsen har man byggt ett hus framför, här sticker det upp något från bygget av järnvägstunneln. Inget vidare, får flytta på mig.

DSC_2504

Det här blev bästa platsen men det är omöjligt att fota utan att få träd med i bilden.  Begriper inte det här, varför bygger man den här häftiga byggnaden, sen försöker man gömma den i en skog.

Sticker hem till Farsan och löser det här.

DSC_2557Som ni kanske känner till så tillverkar inte Nikon egna motorsågar, man får köpa en piratmotorsåg.  Partner 20X lär passa bra ihop med Nikons DX-serie och fick bäst i test i Allt om Foto förra året. Den finns även till Canon, men farsan har ingen av dom så jag kan nog låna den här.

Ni som har en kamera med annat märke rekommenderar jag att ta kontakt med er lokale fotohandlare, för vilken motorsåg som passar just till den. Har dom den inte hemma tar dom säkert hem den.

Eller förresten, jag pratar med dom här grabbarna istället. Dom verkar vara bra på att hugga ned och förstöra allting, kan dom ta bort lite byggnader som står i vägen också. Dom verkar ju lite skruvade i huvudet, men bjuder jag på kaffe så ställer dom säkert upp.

Nu skall jag sticka och lämna tillbaka sågen till farsan, han såg ju ändå bara orolig ut när jag lånade den, sen snor jag lite nybakt ur frysen av morsan istället så löser det här sig.

Sen är det bara att invänta nästa lågtryck och sticka iväg och fota.

KajsaLisa

14 svar

  1. Det första jag tänker på är makens favo film ”Chainsaw Massacre”. Undrar varför;-)
    Fatburen blev ju riktigt fin både i ettan och tvåan, med hus och skog! Å pissvädret kan ju inte ens du göra något åt. Eller jo, du kunde ha frilagt Fatburen och stoppat in den mot en blå himmel. Men du gillar ju skitväder;-)

  2. Hahaha.. ja det är helt rätt, hugg ner skiten!!

  3. Jaha nu har farsan din blivit inblandad… Jag skulle också varit orolig… Men jag gillar motorsågar🙂 Själv har jag en Partner och en Husqvarna😉 Jonsereden sålde jag till några icke talande svenskar förra året. Jag har ett repotage om den: http://nacka144.se/?p=6110
    Man kan göra mycket roligt med dessa sågar🙂 Men varför ska du kapa ned? Har du inte läst i dina foto böcker hur det ska vara kvistar… ja som bildar en ram? Din bild två är ju skitsnygg!

  4. *S* Gjorde som du sa – och här på landet var det yxa som gällde – oavsett kameramodell. Fjantigt! Väntar med inköp till jag kommer till stan!

  5. Haha, måste kolla vilken motorsåg som passar ihop med canon🙂 Härligt inlägg som vanligt!

  6. Tips! Jag tror på kvällsfoto och skitväder, i den kombon har du visat väldigt fina bilder förr.
    /Kiki

  7. Haha vilken härlig tolkning! Får kolla vilken motorsåg som går ihop med min Nikon D80.=D

Kommentera

