• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

NU BLIR JAG ENTREPENÖR

 

grannsämjaNej, det handlar inte om att du slarvat med att ta bort maskrosorna, jag har skaffat en ny internettjänst.

Först sparkar vi över 4000 fast företaget går med vinst, sen påstår vi att 30% kvinnor i bolagsstyrelsen inte är en minoritet, sen höjer vi våra styrelsearvoden med 25%.

Men det är ju tre dumheter på en vecka, det går väl inte.

Ha ha, det går visst, om man heter Carl Henrik Svanberg och sitter som styrelseordförande i Volvos bolagsstyrelse.

Nu har jag bestämt mig för att lägga ner alla tankar på att göra karriär, skall jag komma in i Volvos bolagsstyrelse så kommer bara Svanberg att kvotera in 2,3 män i styrelsen. Om det sitter tredjedelsmän där, så förstår jag varför det blir så tokigt. Men jag kan ge mig fan på att även tredjedelsmännen har fullt styrelsearvode.

Nu skall jag bli entrepenör istället,

Min nya tjänst Base Lex kommer att lanseras på nätet nästa vecka. Den fungerar som Lex Base fast tvärt om. Man kan alltså prenumerera på tjänsten, gå in där och kolla vad grannen snokat reda på om en på Lex Base.

Sen hämtar man bara sitt basebollträ i garderoben och går in och lexar upp honom.

KajsaLisa

6 svar

  1. Ja det har ju läst om LexBase alltså, men det lär ju vara en bluff..
    Åsså måste jag ju köpa ett basebollträ också… orkar inte;-)

  2. Ha ha, så roligt det vore om det fanns en sån site=))
    Man får lura dom lite då dom inte gärna är med på bild… haha

  3. Hahaha, det låter som en kanonidé! Så kan du sälja basebollträn som en sidosyssla…

Kommentera

