• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

SAME OL´SHIT, ETT INLÄGG OM KATTER.

Suck, nu är hon i farten igen, nej, jag är kapitalist, jag gillar inte feminister, jag är moderat, bla bla bla. Blondinbella alltså. Okej, hon är alltså kapitalist eftersom hon verkar påstå allt det andra för att tjäna pengar. Många länkningar, till och med en av mig, men vill ni inte bidra till Blondinbellas bloggbudget kan ni ju gå in och läsa om det här. Bloggkommentatorerna eller här Eleine Eksvärd eller här Lady Dahmer

Orkar inte skriva så mycket i natt efter jobbet, mycket att stå i i kväll. Därför lägger jag in en satir jag skrev på sidan pennfajten för rätt länge sen, när vi fick en skrivuppgift om en kattunge.

Den visar väl att när det gäller Blondinbella är inget nytt under solen.

SAME OL´SHIT LIKSOM.

Pet 003

”Välkomna till kvällens Skavlan, dagens första gäst har gjort sig känd på nätet, genom sin blogg. Jag hälsar Katrin mer känd som Cathy The Bell välkommen.”

( Applåder. )

”Du Cathy, unga kattjejer som bloggar har ju varit rätt stort ett tag. Du är ju störst av dom, berätta lite om hur det startade.”

”Matte har ju alltid sagt att jag är envis och en typisk entreprenör. Började blogga som kattunge för ett tag sedan, det blev mest dagens outfit, rosetter, katthalsband och sånt. Sen har det gått vidare, jag har ju blivit en förebild också.”

”Var fick du namnet från?”

”Jag heter ju Katrin, Cathy alltså, sen har jag ju alltid den här guldbjällran runt halsen. Inköpt på Erikas Kattguld på Biblioteksgatan som har kampanj den här veckan med 10% rabatt på utvalt sortiment.”

”Du började alltså att lägga ut bilder på dig själv i din blogg med olika outfits.”

”Visst och kameran, en Canon EOS kommer från ……”

”Vi bryter här och går vidare. Du har ju fått många efterföljare, vad tycker du om dom.”

”Mest Copycats, ta kattögat till exempel, bara smink och glasögonbågar.”

”Men din största konkurrent på nätet Kisse, vad tycker du om henne, ni har ju haft lite bloggkrig, där hon påstår på sin blogg att du är fet.”

”Det där gillar jag inte alls, hon har ju sjuka ideal. Jag är mot anorexi och ätstörningar. ”

”Hur då ?”

”Vad då hur menar du ?”

”Ja, hur jobbar du med unga katters ätstörningar ”

”Jag är en förebild och väldigt mycket mot ätstörningar. ”

”Men du menar alltså att det finns dom som är för ätstörningar. ”

”?????????????”

”Okej jag ställer frågan igen, vad gör du aktivt för att hjälpa kattjejer med ätstörningar.”

”Aha, nu förstår jag hur du menar, dom kan ju egoboosta sig med mitt nya månadsmagasin, Cathyboost. Sen har jag lanserat en helt ny kattmat på burk. Cathy fish, Cathy chicken och det kommer en ny smak i månadsskiftet. Äter dom den så har dom ju inga ätstörningar och det gör dom för jag är en förebild.”

”Det är alltså så du jobbar med frågan.”

”Visst, den finns som torrfoder också.”

”En del påstår ju att du egentligen bara är ute efter publicitet och tjäna pengar.”

”Jag är inte bara en förebild, jag är en entreprenör också.”

”Suck, nu hälsar jag våra nästa gäster välkomna, Dog Lundgren och Gunde Svan. ”

(Applåder)

Får se hur många sidvisninger det här ger, skall nog kontakta något mediaföretag🙂

KajsaLisa

8 svar

  1. Så jäkligt bra! Ett av dina bästa inlägg ever!

  2. hahahaha – du kan verkligen skriva roligt och bra🙂
    Sv: tulpaner i trädgården är jag inte intresserad av men som buketter så här tidigt på året, jo, det tycker jag om🙂
    kramar

  3. Haha så himla rolig läsning!

  4. Hahaha, den är skitkul! Du kanske kan få jobb på mitt favvoprogram, Tankesmedjan? Fast det måste väl snart läggas ner, SR har bestämt att det under tre månader före ett val inte får uttryckas någon som helst form av åsikt i deras program, och satir bygger nästan helt på att ta en motsatt åsikt till det som satiren handlar om…

    • Tack, var lite tråkigt att den sidan försvann, men inget varar för evigt. Jag har nog över 50 grejer liggande där och en del av dom tänker jag lägga in ibland. Men det är fortfarande okej med satir i TV 4. Är inte Bonde söker fru, Farmen och Fångarna på fortet satirprogram ? Trodde det i alla fall.

Kommentera

