• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

VINTERDVALA

Det blir Stockholmsmiljöer i Marits helgbild  också i det har inlägget. Eftersom jag snart tjatat sönder Slussen, kommer jag att lägga in en liten stillsammare plats, speciellt på vintern.

Drottninggatan norr om Olof Palmes gata är en plats jag gillar, mitt i smeten men ändå inte lika hektisk. Här ligger två klädbutiker CUM och Shock, med Stockholms coolaste kläder, som skulle få en vanlig mainstreammodebloggare från Stureplan att rodna. I gatan sitter vassa Strindbergscitat  i rostfritt stål inbankade i asfalten, sen kronan på verket den här innergården.

Centralbadets innergård.

DSC_2445 (kopia)

Själva badet är ett lyxbad, som ligger utanför min egen plånbokssfär. Badet verkar vara mer ett ställe man festbadar på, innan man fortsätter ut i stockholmsnatten och inte ett där man bara kör några längder. Jag har besökt det en gång och det är fantastiskt på insidan.

Nere till höger hör jag glada rop från en uppvärmd badtunna, annars är det tyst och stilla.

DSC_2446 (kopia)

I sommar skall jag gå hit, sitta med en öl, njuta av grönskan och den fantastiska arkitekturen. Förutom jugendbadhuset finns det en annan sak som jag gillar med den här gården. Det blir aldrig livligt här inne. Visst kan man finna ro ute i naturen, men eftersom man kan se dom stressade shoppingmänniskorna mellan husen, med kassar flaxa förbi ute på Drottninggatan  och missa det här stället, så infaller sig ett speciellt konstraterande lugn här. Med stadens sorl som letar sig in men ändå är på behagligt avstånd. Men det är många månader dit tyvärr.

DSC_2449 (kopia)

Men det finns hopp, betongblommorna har redan slagit ut. Men hur skall jag stå ut ?

Nu hänger det i alla fall 5 konsertbiljetter på kylskåpet, varav en spelning i London i April.Den första är i början på Mars, då jag bland annat skall se det här svenska bandet. Dom är väl inte helt korrekta i puritanska hårdrockskretsar, men jag gillar det dom gör. Det är en mix av något som liknar schlagerpop ihop med tungt hårdrocksound och growl. Egentligen borde det vara en omöjlighet men dom går iland med det. Intelligent rockmusik alltså.

När jag sett den sista konserten i mitten på April är det säkert dags att ta sin första öl här.

KajsaLisa

16 svar

  1. Minns när jag var liten och det var ett bad för vem som helst

  2. Du tar verkligen fotoutmaningarna seriöst måste jag säga!
    Japp, Centralbadet känner jag till utan någonsin satt min fot dit, men Strindbergscitaten har jag lagt up på bloggen för två år sedan – eller om det var tre år…

    Grattis till konsertbiljetterna till London! Snyggt jobbat där. Fler Londoninlägg att se fram emot då:-)))

  3. Du skulle nog gilla de varma baden under en stjärnklar himmel i Budapest bättre🙂 Det är för mysigt – jag lovar🙂
    http://foto.rudenius.se/?p=2618

  4. Härliga Stockholm🙂

    London skulle jag gärna vilja åka till, men då skall jag ha med mig någon. Jag har en urtrist gubbe som inte gillar att resa alls.

  5. Japp, den gården var visst med i mitt mastodontbidrag till helgbilden också. Där är så fint! Centralbadet var jag på när det anordnades möhippa för mig, dessvärre på totalt fel dag i månaden så jag har ännu inte badat där😛

  6. Skulle gärna ta mig ett dopp på det badet.. Verkar som du har mycket kul att se fram mot. Ska bli kul att se mer London bilder!

  7. kan ju bli skönt med ett dopp – fina bilder .

Kommentera

