• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

NEJ, VI KAN INTE FÅ ALLT SAMTIDIGT

I helgen har jag känt en total brist på kreativitet och inspiration. Hade en ledig fredag i schemat, stack in till stan och tog en dagens på Akkurat, med en öl från griffeltavlan för att trigga hjärncellerna. Bildvinklarna nere i Slussengångarna blev inte bra alls och när jag kollar bilderna i datorn, så undrar jag hur jag tänkte eller om jag tänkte över huvudtaget.

Eftersom jag var en så tråkig fotograf så blir det ett par riktigt tråkiga men eftertänksamma bilder i Marits Helgbild idag.

DSC_2222 (kopia)

Börjar med att flytta mig tillbaka före jul, samma bord som jag satt vid i Fredags. Var inne på min andra öl, satt och fantiserade ihop en story när Arne Anka, Nemi och Den Lilla Sjöjungfrun krökade ner sig ihop, som jag länkade upp till bokbloggsjerkan. Satt och jagade paraplyer med kameran med en julstjärna i bild, för att visa på perfektionismen i julfirandet, som ställer sådana krav på allt att den aldrig kan uppfyllas. Här är en variant som även visar att det blåser ute.

DSC_2427 (kopia)

Samma fönster, samma bord i Fredags, dom fladdrande paraplyerna har bytts ut mot blåsande pälskanter på huvorna, men julstjärnan är borta. Nej vi kan ju inte låta SMHI bestämma när julen skall vara med 10 dagars varsel, det skulle inte fungera.

DSC_2441 (kopia)

Jag gick vidare ned till Slussen för att ta några mediokra bilder, skulle lagt pelarna parallellt med bildkanten, men var för ofokuserad. Men potatisgratängen, pepparsteken och framför allt ölen var jättegod och man kan ju inte få allt samtidigt.

Det är bara att inse att varken julen eller livet är perfekt.

KajsaLisa

22 svar

  1. Nej allt blir inte alltid som man vill… Jag föredrar snön framför regnet! Och vilken tur att maten var god i alla fall 🙂

  2. Jag gillar dina bilder, allt behöver inte vara perfekt! Vilken himla tur att julen inte flyttas runt efter utomhustemperaturen!

  3. Vad vore perfekt när man kan knyta ihop säcken som du gör.
    Alltid lika underhållande och fyndigt.
    /Kiki

  4. Så skönt. För vem vill det perfekta? Det skulle vi aldrig orka med!

  5. Blev till att läsa detta inlägg först och tänkte sicken tur att du inte fångade mig på bild….jag jobbar bara en liiiiiiiiiiiiitet stenkast bort där på Hornsgatan och kan ju gå Akkurat förbi eller in på Akkurat ;-))

  6. Gråtonerna piggade du upp med färgklickar i dina foton! Planerat eller inte. Ha dé! Elisabeth

  7. Det är ju det som är själva grejen. För att kunna uppskatta när det är riktigt roligt måste man ha tråkiga perioder däremellan.

  8. Så är det och det är jag glad för, perfekt är tråkigt 🙂

  9. Gillar första bilden mest, men föredrar trots allt snö framför regn och blåst!

  10. Nej, man kan inte få allt här i livet, men det mesta;-)
    Tycker din Slussen bild är kanoooon! Å det är ju inte ditt fel att folk plockar ner julsakerna respektive inte lämnar idet när det är skitväder;-)

  11. Lite filosofisk i dag, det gillar jag. Det filosoferas alldeles för lite i världen!

Kommentera

