• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

INGET JÄVLA FJOLLKAFFE

Nu sitter jag här frampå småtimmarna och försöker plita ihop ett inlägg till min Londonserie som aldrig blir klar. Tre inlägg är kvar på den och dom  skall baske mig vara klara innan jag åker  dit nästa gång i vår.

DSC_0322

Shit vilka höga ambitioner jag har.

Nu tänker väl alla, hur fan kan hon sitta och blogga om något som hände för ett halvår sen när folk twittrar om saker innan dom händer ?

Nej, jag vet att sociala medier är skitsnabba, men jag har en himla massa bilder och text som skall läggas upp, två kulturhistoriska inlägg skall det bli och ett med en massa snusk och ni vet väl att:

Den som väntar på en massa snusk väntar aldrig för länge.

Men då frågar väl sig alla kommer jag ihåg något ?

Okej, det är över ett halvår sen, men tänk på historiken Dick Harrisson, han bloggar ju om 1200-talet och hur fan kommer han ihåg det ?  Ja ja, han är ju man, inte kan väl en kvinna komma ihåg vad som hände före mellandagsrean.

Ha ha, kan jag visst det.

DSC_1832

Jag dricker faktiskt kaffe och enligt en artikel i Svenska Dagbladet, så får man bra minne av kaffe. Jag fullständigt häller i mig kaffe och då är det inte sånt där fjollkaffe med mjölk, som det lattas runt med bland barnvagnsruskarna inne i city. Svart kaffe skall det vara, sen har samma blaska en artikel om att man skall dricka ekomjölk, för att det innehåller omega 3. Men dom tre omegorna påverkar inte mitt minne, så det skiter jag i. Man blir intellektuell av kaffe också, man kan träffas över en kopp och diskutera djup existensiell litteratur,

Kafkalas kallas det.

Franz-Kafka

Nej nu skall jag fortsätta med mitt Londoninlägg, så jag kan släppa det i morgon natt. Skall sätta på en kanna så jag minns allt i detalj. Klaffar allt i vår så skall jag se det här bandet i London, håll med om att bilen i början av videon är mycket häftigare än penisförlängaraudin i reklamen som jag dissade i förra inlägget.

Men var fan har jag lagt filterförpackningen ?

KajsaLisa

10 svar

  1. Ja om du i fortsättningen också kommer från ämnet så blir London inläggen inte klara;-)
    Maken föredrar också äkta bryggkaffe. Själv vill jag ha mjölk i kaffet, vanlig mjölk.
    Men vi älskar ju vår Nespresso maskin så jag slutar här;-)
    Hoppas du har hittat filterpåsarna vid det här laget;-)

  2. Ha ha… latten introducerades i Sverige av… ARLA=)) Nä, kaffe ska det vara!!

  3. Kafkalas, vilket strålande ord!

    Jag har lärt mig ett annat bra ord denna veckan. Om man är tillgänglig via mail är man amailable.

  4. Tack för det inlägget! Jag har alltid trott på kaffets goda egenskaper🙂 Även när jag (nästan) började känna mig som en riktig karl när jag envisades med mitt kaffe när andra gick över till det, enligt dem, mer sofistikerade theet.

    ”Kafkalas”, ha ha, härligt ord!

  5. Hahaha, jag vill skriva inlägg om min sommarresa med barnen till Stockholm och Göteborg och om resan till Amsterdam och jag har inte ens börjat skissa på dem än… Fast jag dricker bara te, så risken finns att jag inte kommer att minnas nått… Så då får jag väl blåljuga ihop nått utifrån bilderna…

Kommentera

