• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

AUDI ETT BILMÄRKE FÖR TÖNTAR ( REPRIS)

(Jaha, då blev det vinter tillslut. Visst kan vi gnälla om det, men egentligen är det bara att gilla läget, för det inte går att göra så mycket åt. Eftersom Audi kör en två år gammal reklamfilm på TV som ligger t.o.m. under Dressmannivån, så lägger jag in en två år gammal repris vad jag tycker om den )

Jaha, nu står jag här och väntar på bussen igen.

Egentligen är vädret lite för fint för att jag skall köra en busshållplatsfilosofi kring min egen präktighet. Jag har lite delade uppfattningar, det är rätt vackert ute nu, men samtidigt är jag trött på snön. Men jag fryser i alla fall inte. Snöandet har lugnat ned sig och i går kväll när jag åkte hem i snöstormen, hade jag ingen kamera med mig.

Men jag tänkte ändå fortsätta med mina teorier, varför medelålders män går sönder ifall det regnar eller snöar på dom i den här staden. Jag har nämligen fått stöd från oväntat håll.

TV reklamen.

Tog ju upp i det här inlägget som var ett debattinlägg om curlade barn. Jag hade tydliga bevis för att deras farsor och dom män som är ännu äldre inte fixar att åka kollektivt när det är skitväder. Det är alltid kaos i Stockholms biltrafik när det regnar, alla gubbstruttar skall åka bil på en gång. Tydligen så är den här reklamfilmen gjord för dom eller av dom.

Vi kan ju börja med att titta på den.

Alltså, tjejen har kortbyxor och jacka som slutar långt upp på ryggen, för det är det enda som finns. Handskar är inte uppfunna än,  alla tjejer springer runt i högklackat när det är snorhalt och dubbdäck till cykeln vad är det ?

Reklamfilmen riktar sig alltså till medelålders män och andra som inte gått mer en 300 meter från sin kära plåtlåda, sen dom bar bävernylonoverall. Dom som alltså befinner sig på en tvåårings nivå när det gäller att fixa att klä på sig. Herregud, har dom som nu  bidrar till växthuseffekten inte förstått att vi som skall vänta på bussen, cyklar eller går måste kompensera oss klädmässigt för allt tokväder dom ställer till med.

Nej, det enda som fungerar att klä på sig när det är snöstorm är en fyrhjulsdriven Audi. Fuck växthuseffekten.

Sen blir dom tydligen jättekaxiga och sprutar snö på grannen.

Fan vad jag är tuff, vilken lång penis jag fick nu.

Men tillslut blir dom övermodiga och sitter fram till vindrutan i en snövall med sin oladdade I-phone,klädda i loafers med tunn skinnsula ensamma och gråter.

Halkar bussen i diket, går jag bara ur den i min varma jacka, överdragsbyxor och kängor. So what det kommer en ny om 20 minuter och att den ligger i diket är inte mitt problem. Jag äger ett SL-kort och ingen jävla buss.

No high heels today.

Nej, jag säger som Audi.

Vi har vinter fyra månader om året, varför kämpa emot.

Köp inga vettiga kläder, tanka upp stålarna istället.

KajsaLisa

 

10 svar

  1. Nu gillar jag faktiskt reklamfilmen, den är ganska rolig måste jag säga och den stämmer ju. Tjejer, speciellt unga, står ju och vänta på bussen i högklackat. Om klackarna fungerar som ”ice picks” är det väl helt ok, men det gör ju inte det – fungerar som ice picks alltså.
    Att sedan de flesta Audi förare är män är en helt annan sak. Å det är – konstigt nog – Audi och BMW förare som sällan stannar vid övergångsställen…

    • Tonårstjejer kan inte klä på sig ( frågan är ju om en Audi är bästa lösningen ) och Audiägare har liten penis ( vilket inte en enda Audi i hela världen kan göra något åt ). Så är det bara🙂

  2. Hahaha, jag njuter av att jag äntligen fått användning för nya dunjckan. Det är som att vara kvar i sängen när jag alldeles varm och ombonad väntar på min buss. När grannarna får lägga en halvtimme på att skotta fram sin bil och skrapa rutorna så glider jag alldeles lagom varm iväg med bussen…

  3. Om man inte vill trängas i bussen med småbrudar i högklackat och kort kort, då tar man sin fyrhjulsdrivna, precis som jag, en som aldrig fastnar i en snövall, kuken är lång nog, den behöver inte växa när man kör en Subaru,.visste du att alla världens kor står för en betydligt större mängd av luftföroreningar än alla bilar?
    När du blir stor och tjänar mycket pengar, då ska du köpa en Audi Q7, en jätte SUV med V12 motor och 4WD, någon penis får du inte på köpet, men du slipper vänta på bussen och håller dig torr om fötterna.

  4. Det är skillnad på hobby och bruksbilar, jänkare har jag haft många av när jag bodde i L.A, jag tog tom med mig en till Swedala, en Firebird cab 68 med 400 motor och kompressor, 4 växlad manuell låda osv, dock var bilen som jag gillade mest att busa med over there inte en jänkare, utan en De Tomaso Pantera med en Keith Black motor och dubbel turbo, ett helt vansinnigt bygge som spöade allt som rullade, dock hade den mer attityd än grepp trots att den hade racechassi.
    Jag har även tävlat med bla Corvette och Viper i olika GT klasser där borta, så jag är rätt så hemma med sånt, ljudet ur en LS7 i racetrim är något i hästväg, även chauffören får ståpäls.
    Apropå headern, om det är dina ögon så har du vackra såna, ingen snack om saken, och kul att läsa om dina London grejer, jag gillade London innan jag flyttade dit, sedan tog det många år innan jag gillade den igen efter det när jag flyttade därifrån,.så kan det bli ibland,.ha det kul i bussen;-)

    • Där ser du själv vad roligt man kan ha utan tyska opersonliga plåtlådor. Det som räknas är ju egentligen FPG-värdet. Fun per gallon alltså. Tack för komplimangen förresten.

  5. Jag har vinter 6 månader om året på de breddgrader jag bor🙂 Idag tog jag fram Dodgen och åkte i 30 cm snö. Jag åkte även lite snöskoter med, och Bolinder Munktellen fick göra sitt jobb!

Kommentera

