• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

ÅRETS UTMANINGAR

Dags för årets första Bokbloggsjerka. Veckans fråga är:

Tänker du delta i några utmaningar i år och i så fall vilka? (Jerkan räknas inte)

IMG_3177En bild från eventet som avslutade förra årets utmaning#BLOGG 100 Som gick ut på att man fritt skulle blogga om vad som helst hundra dagar i rad. Fick lära känna bloggare av alla sorter.

Den här veckan tänkte jag försöka vara lite seriös och inte blaja så mycket.  Förutom Jerkan deltar jag i Fototriss och Helgbilden. Jag tycker dom här utmaningarna en gång i veckan passar mig rätt bra eftersom dom inte styr upp så mycket vad jag skriver. Sen har jag sökt fler utmaningar, men inte funnit några som passar mig.

Tänkte förklara varför, jag har bloggat i över fem år och blogglandskapet har förändrats rätt mycket under den här tiden. När jag började så fanns inte facebook och Twitter, bloggen var det enda sociala mediet. Många av dom som mig, som bloggar om allt möjligt har försvunnit ur bloggosfären och det har blivit mer nischat. Bokbloggar, politiska bloggar, fitnessbloggar, fotobloggar och alla andra riktade bloggar. Även om jag skulle vilja ha fler blandbloggar som presenterar en ny låt på youtube på Måndagen, skriver något politiskt på Onsdagen, super skalen i bitar på Fredagen, sen bloggar om det på Söndagen så ….

Nej, jag menar inte att det är fel att det finns ämnesbloggar, det visar bara att hur flexibelt och överlägset det här verktyget egentligen är. Men dom utmaningar jag hittat har varit typ träna 365 pass i år, eller läs typ etthundra författare. Men tog jag dom utmaningarna så skulle den här bloggen inte vara den det är, utan något annat. Utmaningarna är alltså lika nischade som bloggarna.

Det är därför jag gillar dom tre utmaningar jag beskriver och tänker fortsätta med dom.

Men eftersom jag har en bokblogg just idag, så tänkte jag lägga in en av mina svenska favoritförfattares tolkning av bloggosfären.

Charlie Christensen som tolkar den med Arne Anka.

DSC_2416Om den stämmer in på er får ni själva avgöra, den stämmer i alla fall in på mig🙂

Nu fick jag in både foto och läsutmaning i samma bild i alla fall.

Årets stora utmaning blir alltså att fortsätta som vanligt och att alltid ha med en pocket i ryggan som jag lade in som löfte i förra jerkan.

Tyvärr har jag slarvat men jag lovar att skärpa mig.

Sen var det länge sedan jag skrev en sexnovell också, men jag har något på gång.

KajsaLisa

12 svar

  1. Jag tycker det är en bra utmaning. Varför laga något som inte är trasigt?🙂

  2. Trots attt du och jag har helt olika inriktningar på våra bloggar så deltar jag också i trissen och Marits helgbild. På senare tid har jag även fastnat för Veckans fönster, som jag tycker är himla rolig. Ibland tar jag även Pumitas Skyltsöndag ”utan förpliktelser om man säger så.
    När jag läser ditt inlägg så kan jag bara konstatera att de flesta bloggar jag läser handlar ändå om fotografering – undrar varför. Men vissa (Kerstins foto t ex) är så otroligt duktig på att skriva vasst också. Hon har ”min” humor…

  3. Jag ligger också lite lågt vad det gäller utmaningar🙂, men något blir det alltid.

  4. Jag gillar din blogg och önskar att jag själv orkade skriva mer vassa politiska inlägg. Jag har haft ett tufft år, så utmaningarna underlättar för mig, då behöver jag inte själv komma på vad jag ska skriva om… Sen försöker jag variera mig i alla fall, och blanda lite av varje. Jag tror inte jag skull trivas med en helt nischad blogg, det skulle bli långtråkigt…

  5. Själv fortsätter jag med blandbloggandet, eller vad man nu ska kalla det. Undrar om Blogg100 kommer tillbaka i år. Cool seriestrip med Arne Anka.

  6. Här stoppar jag allt i en burk, provar lite här och lite där… Fototrissen är given och har börjat med ett foto om dagen hos Kenneth. Veckans fönster har jag gästat någon gång… men är lite svår att hitta tycker jag, vet inte när nya utmaningar kommer och vart man lägger in. Sedan är det en stor utmaning att läsa på din eminenta blogg😉

Kommentera

