• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

GNÄLL INTE PÅ VÄDRET, TA MAKTEN ÖVER DET.

Sista höstpromenaden med hunden.

Träffar ni några elbolagsdirektörer eller barn, så lova att inte skvallra.

DSC_2394

Nu har det varit regn och dimma hur länge som helst. Vintern börjar kännas som den där kompisen som lovat dyka upp på fika, men tittar in först vid vid tiotiden när man funderar på att gå och lägga sig.

Kunde hon inte kommit tidigare så kunde det lika bra varit.

Som snön och kylan som skall komma i morgon eftermiddag ungefär.

Om den nu kommer i morgon eftermiddag, den kanske inte gör det, jag har nämligen fattat ett beslut. Elbolagsdirektörerna gråter och jag tycker inte synd om dom.  Tyvärr har dom inte råd att köpa holländska gasbolag för miljarders miljarder i år, dom får inte upp ockerpriserna  på elen tillräckligt. Däremot är det ju synd om alla barn som fått en pulka i julklapp.

Som jag berättat tidigare kontrollerar jag vädret.

Jag hade problem innan jag lärde mig det här för ett par år sedan. Det hela handlar om min intelligenta jacka. Den fungerar lika bra att ta med till Thailand under monsunperioden, som att stå och vänta på bussen i när det är 15 minus. Det hela handlar om att man sätter in en lös jacka inne i den, som är varm när det är kallt ute. Men nu verkar det vara så att Helly Hansen inte nöjt sig med det. Det sitter någon typ av sensor i bägge jackorna, som när dom kommer i kontakt med varandra påverkar en app som skickar ut en signal som någon tar mot.

Frågan är vem som tar emot signalen, Gud kanske.

DSC_2401Nej, det är inte den 9de Januari 2014, det är den 101de Oktober 2013 idag, 7 grader varmt och spöregn. Undrar vad alla hundägare håller hus, kanske hundarna får ha blöjor idag.

Det händer ingenting om dom hänger på var sin galge bredvid varandra, men sätter man i innerjackan då slår vädret om åt fel håll. Tydligen är inställningen överkänslig, sätter jag in fodret skall alltså vädret kompenseras så det blir lite varmare. Första året jag använde den, så gick jag runt i strålande vintersol med minusgrader utan innerjacka och frös.  Eller så satte jag i innerjackan, det blev plusgrader regn och jag höll på att koka bort. I år har jag använt den ihop med fleecetröja, för att jag inte skall få skit av klimatforskarna, eftersom jag förstör deras klimatkurvor.

DSC_2413

Men nu vill jag inte ha någon vinter, så fort jag skakat av mig jackan åker innerjackan in,  Lova inte barnen att få åka pulka i morgon, även om SMHI säger något annat. Själv åker jag till jobbet i morgon med isatt innerjacka och t-shirt.

Ha ha, vinter kan ni glömma för det har jag bestämt.

KajsaLisa

4 svar

  1. Hahaha! Samma tankar här som du såg på bloggen, minus H+H då. Å skiten jag har traskat runt i imorse kan jag verkligen vara utan. Vid Östra var det översvämmning, där hade jag velat ha dina Hunter kan jag säga. Nu har jag blöta strumpor och iskalla fötter:-(

    • Usch, själv hade jag torra fötter som var iskalla i morse. Glömde raggsockorna. Sen tog jag ofodrade långrocken som går ned över knäna, det är därför det blev minusgrader.

  2. Haha, det kan DU glömma, för jag har bestämt att det ska bli vinter. Åtminstone här där jag bor! I dag kom snön och nu kommer kylan så sakta smygande. Nästa vecka kan jag äntligen ta fram de fina röda varma vinterkängorna OCH den lika röda, alldeles nya, dunjackan och bara mysa runt i ett gnistrande vinterlandskap. Lyckans mig! Och nåde dig om du trollar bort min förväntan och skapar slask här i stället… Då skickar jag Jimmy på dig…

Kommentera

