• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

JAG FÖRSTÅR MIG INTE PÅ KILLARNA I KULVERTEN UNDER MITT JOBB.

Drog in till stan idag, duggregn, ont om pengar efter jul, inte kul alls.

Vädret är ju totalt uppfuckat, livsfarlig storm i New York och här hemma har vi fastnat i en evighetsoktober.

Finns det fortfarande folk som inte tror på växthuseffekten ?

DSC_2348 (kopia)

Men jag tänker göra något av den här dagen i alla fall, ett etnologiskt experiment och vädret är perfekt för det om det håller i sig.

Vi lever idag i en global värld, så även om vi talar olika språk så måste vi kunna kommunicera. Men för att genomföra det här försöket med att förstå kommunikation över halva jordklotet måste jag först besöka bolaget.

DSC00618

Ett sjukhus är inte bara ett ställe där man tar hand om sjuka och pysslar om dom, det är även en teknisk arbetsplats och nere i kulverten finns hur mycket teknik som helst. Ibland tar jag en sväng hit ner när jag tröttnar på mina kvinnliga arbetskollegor och vill träffa lite killar. Killar är alltid trevligt att träffa och dom jobbar med teknik här nere.

Efter att jag träffat en snygg kille och skyllt på att jag tagit vägen genom lastporten på morgonen och tappat en halsduk, fick jag syn på den här lådan.

IMG_3196

Lådan har säkert kommit hit med någon teknisk som räddar liv på något sätt inte jag känner till. Men det var den här skylten på den som gjorde mig konfunderad., den är ju inte svår att förstå, men jag måste testa.

DSC_2371 (kopia)

Okej, hur enkelt som helst, regnar det när man skall dricka vin ute, så är det bra att fälla upp ett paraply. Men varför måste måste dom tala om det för killarna nere i källaren på mitt jobb ?

Äsch, huvudsaken är väl att killarna i källaren förstår det. Fortsätter det här vädret nästa helg så köper jag en vinare till och tar fram trädgårdsmöblerna, sen bjuder jag hem den där snygga killen jag träffade. Kan låna farsans fiskekläder åt honom och ett paraply till av morsan.

Men vi fortsätter inomhus efteråt, grannarna blänger ju ögonen ur sig redan.

KajsaLisa

8 svar

  1. Hej, gå gärna in på min blogg och titta runt lite! Jag har tävlingar nästan varenda vecka och nästa vecka ska jag ha en tävling som jag kallar ”bästa bloggen vecka 2”😀❤ Du får gärna lämna en liten kommentar om vad du tycker om bloggen också!❤

    http://unnstjerndahl.horseworld.se

  2. Hahaha, det är bra att du gör så viktiga vetenskapliga tester, hur skulle annars utvecklingen gå framåt?

  3. Åh vilket underbart inlägg! Tycker absolut du skall bjuda hem den snygga killen, han har säkert ett fint regnställ själv med🙂

    Ja panikångestattacken var inte rolig alls, har varit nära ett par gånger till efter ambulansturen, man har kunnat leda bort dem, tack vare tips från läkaren på akuten och sjuksköterskan. Men jag lever med det hela tiden, rädslan finns fortfarande kvar, men jag försöker leva mitt liv som vanligt och inte utsätta mig för situationer som kan utlösa en attack. Tack för omtanken.

  4. 1. Älskar växthuseffekten, speciellt om den håller 5 plusgrader under vintern. Love rain!

    2. Gillar Bolaget (ja inte bara för att köpa vin/sprit/öl) utan i det här fallet kombon med dit vetenskapliga experiment.

    3. Lite ”overdressed” var du väl ändå idag eller;-)

    4. Satsa på snyggisen, men om du vill ha lite ”konsekvenser” så satsa på inomhusaktiviteter – även om det svider;-)

    • 1 Det kunde gått vara lite varmare så här i januari, så man slipper tjocktröjan under.
      2 Visst är det en underbar uppfinning.
      3 Man måste klä på sig så inte grannarna känner igen en. Nej, har jag sagt till dom jag har ingen aning om vad det var för idiot som satt och drack vin på min uteplats igår kväll, men tack för att vi har grannsamverkan. Så var stolen jävligt blöt och jag hade ingen lust att torka av den med jeansen.
      4 Tar han inte meddelandet på lådan för allvarligt kör vi inomhusaktiviteter, på en gång.

Kommentera

