• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

ORDNING, REDA OCH ARBETSRO.

Idag pressades Jan Björklund hårt i Riksdagen när det gällde dom dåliga resultaten i den svenska skolan. Han lovade att tillsätta en utredning om ordning och reda.

Sannerligen på tiden.

Nej, kom inte med det där flumsnacket, det måste bli mer disciplin.

Ja men titta själva då.

1280px-Riksdagen_b9dn510_4440

Ja där ser ni, dom sitter ju inte ens på sina platser, snackar skit med bänkgrannen och stör mötet, ingen respekt alls. Sen kan man ju undra varför vissa stolar är tomma. sitter dom ute i korridoren och leker med sina Iphones. Hur skall dom här lyckas göra skolan bättre.?

Jag kräver att  olovlig frånvaro skrivs in på valsedlarna i höst när vi skall rösta !

VA ?????

Jaha, var det i klassrummet det skulle vara ordning och reda, okej, jag kom hem i natt efter jobbet och läste på lite dåligt, ursäkta mig.

Nej, jag försöker inte snacka bort det, ja jag vet jag hade fel här. Men visste ni att Jan Björklund hade en kort karriär som lärare på 80-talet innan han blev Major. Det gick visst inte så bra, kolla videon. Nej det är faktiskt han, men han var rätt ung det är därför man inte känner igen honom.

014744660015_192Men jag tycker i alla fall att Jan Björklunds ide om att låsa salen så dom som kommer försent lär sig att passa tiden.

Då kanske vi slipper dra budgeten två gånger och hålla på att bråka i KU bara för att vissa inte är på plats när man skall rösta så det blir fel.

Eller vad säger du Mikael Damberg?

VA ??????

Jaha, gällde det också skolan, fel av mig igen alltså😦

Nej, jag vet man skall inte blogga klockan 2 på natten, jag går och lägger mig nu. Någon jävla ordning måste det vara.

GODNATT

KajsaLisa

6 svar

  1. Hahaha… klart man ska blogga kl 2 på natten, i alla fall om man får till det så här roligt!!

  2. Hmm, Björklund har alltså varit major, och jag har varit lärare i Försvarsmakten… Och när jag tröttnade på att officerarna aldrig kunde passa rasttiderna så hände det att jag låste dörren och startade lektionen. Hjälp, är det jag som gett honom idén? Sverige, förlåt mig!

  3. Vasst och underhållande!
    /Kiki

Kommentera

