• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

THE LAST ACT OF A DESPERAT MAN

Jan Björklund vill tillåta mer religiösa inslag i skolan.

LÄNK

100808_lonsam

Eller kristna menar han nog, eftersom han troligtvis inte syftar på hinduiska inslag, eller någon stamreligion från Afrikas djungler ( vem är det som säger att dom har fel och vi har rätt egentligen ). Men det vi ser kanske bara är slutet på blankettliberalismen, ungarna sitter på raka led, har prov och får betyg hela dagarna, medan lärarna drunknar i papper som skall fyllas i inne på lärarrummet.

I den senaste internationella undersökningen föll svenska skolans resultat som en gråsten. När ingen längre orkade lyssna på hans snack om flumskolan, så tyckte han att lärarna skulle låsa dörren till klassrummet när ungarna kom för sent.

Klart man lär sig mer ute i korridoren, shit att ingen tänkt på det förut.

Nu blev det ett ramaskri bland lärarna. Klart Björklund desperat griper efter sista halmstråt och tror att Gud skall fixa det här. Morgonbönen kan ju låta så här:

”O herre låt våra svenska barn få högst betyg i hela världen. Prisa Gud i höjden.”

Nej förresten:

Pisa Gud i höjden menar jag givetvis.

Nu tänker ni väl alla, typiskt den där KajsaLisa, bara för att hon inte själv tror på något skall hon häckla dom som gör det.

Haha, jag tror visst på något.

IMG_4239 (kopia)

God himself

Efter att jag införskaffat alla CD horrorpunkaren Wednesday 13 gett ut och sett honom live två gånger, har jag börjat inse att horrorpunk inte bara är en musikform utan en religion också.

IMG_4260 (kopia)

Översteprästgitarristen

Vi horrorpunkare tror inte att man flyger upp till himlen utan man blir uppgrävd, vaknar med svart hår och svarta läppar, sen går man runt på jorden som nån jävla kvartszombie  i ett trasigt linne och svarta skinnbyxor, dessutom har man ännu fler tatueringar än innan man dog.

Men vad går den här nya religionen ut på ?

Skrämma slag på folk givetvis, skitkul🙂

Jag hittade faktiskt några ifrån Varberg som har anammat den nya religionen, Ragdolls kallar dom sig. Dom här är faktiskt inte äldre än att dom kan ha gått i Björklunds skola.

Vill ni se hur det hela går till, kolla videon.

Jag vet inte vad dom hade för avgångsbetyg, men som ni ser finns det hopp för framtiden.

Heja Björklund, mer religion i skolan.

KajsaLisa

8 svar

  1. Familjen har kommit överens om att slopa julen i år. Nåja det är bara halva sanningen. Julklappar delas ut till barnen, men det kommer att ske på en restaurang som ännu inte vet att vi kommer. Alla äter gott och ALLA blir uppassade! Prydnadstomtar och adventsljusstakar i fönstren har vi inte slopat – ännu!😉

  2. Gaaahhh, jag hade skrivit en låååång kommentar, och så kom jag åt en knapp på musen med mina fetfingrar och vips var hela kommentaren borta… Jag gör ett nytt försök att tjata hål i öronen (ögonen) på dig…

    Men HERREGUD, hur länge ska han få hålla på och fippla med skolan innan han blir AVSATT??? Jag har själv, kunskapsnörd som jag är, gått sammanlagt mer än 20 år i skola, och har under den tiden varit på 2 (två!) avslutningar i kyrkor. Mina barn har tillsammans gått på mer än 16 avslutningar, 14 innan det blev ”förbud” mot kyrkor, varav 3 (tre!) i kyrkan. Det här är ingen av mina traditioner, kan jag skrika högt att jag INTE vill så ändras lagen igen? Varför är det bara de som skriker som får som de vill, är det en ny form av demokrati?

    Sen är ju Tankesmedjan min källa till kunskap, och mina öron gör fortfarande ont efter att de spelade upp den sanna horrormusiken, psalmer… Spelade i högakustisk kyrka med överintensiv orgel och med sång av en hop människor som varken kunde texten eller melodin. Men de har rätt i att psalmerna är viktiga för att barnen ska lära sig ord som ”vorden” och ”fjät” så de kan sms dem korrekt…

    Sen var det det där med afrikanska stamreligioner… Jag retar mig på det mesta, mensärslkilt när ordval används för att skapa och stärka normer… På radions nyheter när Mandela begravdes uttryckte det att begravningen skulle ha inslag av ”lokala traditioner”. Det var ett finare sätt för dem att säga att den skulle ha inslag av ”skumma aftikanska stamreligiösa ritualer…”. Radion skulle behöva ha en normkritiker som granskade deras ordval, en skymf mot Mandelas livsgärning att välja att betona att det ska vara ”lokala” traditioner med! Jag vill fråga dem; Är inte alla traditioner mer eller mindre lokala? Och vem bestämmer vilka traditioner som är lokala och vilka som är globala?

    Och då vill jag med bestämdhet hävda att det här med att ha avslutningar i kyrkor är i högsta grad LOKALA traditioner och borde faktiskt förbjudas helt och hållet, så jag slipper såna mumbojumboritualer….

    Tack för ordet, arg tant Freja….

    • Finns mycket att säga om din kommentar, men jag säger en sak, bra rutet. Sen har jag funderat på varför just små lokala religioner skulle vara mer otroliga än vår stora. Den måste ju ha startats som lokal religion någonstans från början.
      Själv tror jag det handlar om att få det att framstå som Göran Hägglund har något att säga till om.
      Nu kan han gå tillbaka till sina väljare och säga titta vad jag åstadkommit, nu blir det mer Gud i skolan.

  3. 1. Bilderna är otroligt coola, även om jag tvivlar på att jag gillat bandet.
    2. Religion hör enligt min mening inte hemma i skolundervisningen. Vid sidan om, friviliigt, men absolut inte som ett ämne som betygsätts – löjligt.
    3. Å om du visste hur många gånger jag blev utslängd i korridoren för olika ”missbehaviours” så skulle du förstå varför min allmänbildning är som den är. Några exempel: historia, religion, biologi, kemi… Men jag var en fena på att hålla tiderna när idrott stod på schemat;-)

  4. Texten påminner om den gamla låten Diana med Paul Anka. Annars var det snyggt med grön snö.

Kommentera

