• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

SARKASTISK JULKITSCH DEL 2

Jag kör vidare på samma tema som jag lade in förra Söndagen i Marits Helgbild.

Lägger in en länk till photowall så jag är med och tävlar.

Alltså julskyltning i regn, förutom sarkasmen i det blir det snygga speglingar i betongen.  Jag var inne i stan idag och handlade lite julklappar, passade på att ta några bilder i Sergelarkaden, ni som säg mitt inlägg förra Söndagen ser att inget är nytt under solen.

Solen !!!!!! Vad fan fick jag det ifrån?

DSC_2297 (kopia)

itemImage_111_8_13_22_2_51Precis som ni andra så tänder vi det tredje ljuset i adventsljusstaken den här Söndagen i Stockholm. Men tredje advent är också den dag som vi drar på oss våra trendiga röda julhuntergummistövlar. Här ser vi en trendig stockholmstjej till vänster på bilden på väg ned Stureplan, för att hoppa i vattenpölarna. Själv har jag röda julhunterfleecesockor till mina svarta som trendigt är vikta över kanten så jag får också vara med.

Våra trendiga röda julparaplyer spänner vi inte upp för än efter juldagen, när vi skall på mellandagsrea och peta ut ögonen på varandra på i kaoset på Drottninggatan.

DSC_2309 (kopia)

Julhandelsdepression i adventsduggregn. Med pistolstaty i förgrunden som signalerar julens glada budskap ………

DSC_2294 (kopia)

Peace on earth eller skjut tomten, pengarna är slut

DSC_2304 (kopia)

Fan, nu fick jag droppar på objektivet.

Nej det är inte snön som faller.

Nej nu får det vara färdigt med fotograferandet för idag. Jag skall handla dom sista klapparna, sen skall jag ned till Stureplan och stänka ned Carolina Gynning.

Så nu vet ni hur vi trendsetters firar advent i hufvudstaden.

KajsaLisa

24 svar

  1. Tack så mycket!🙂 Åh sthlm juletid är så fint🙂

  2. Det ska absolut inte regna när julklappar ska inhandlas. Därför blir det inget inhandlat här hos mig. Dina bilder är fina trots vädret🙂

  3. En lagom deprimerande känsla över storstadens stora julshopping😉
    Men, skjuta tomten? Nu ska vi inte överdriva😉

  4. Här i småstaden tror jag inte julklappsinköpen hindras av lite regn! Här ligger affärerna på skuttavstånd från varandra så man kan nog lämna gummistövlarna hemma! Gillar dina regnvåta bilder, kul att få en glimt av storstaden!

    • Tja, vi har ju fullt av gallerior också. Men det som blir kul är ju att julskyltningen och vädret inte riktigt passar ihop

      • Sant. Jag undrar hur det går med det där rekordet som det alltid verkar som det måste slås, hur mycket vi handlat julklappar för. Gissar på att det blir färre julklappar när det inte är snö, vi får väl se.

      • Men det är klart, har man barn och åker pulka med dom så hinner man ju inte handla så mycket. Men det blir väl som vanligt ett nytt rekord antar jag.

  5. Det verkar inte vara så mycket snö i hufvudstaden.

  6. Hahaha, älskar hur glitterpyntet desperat speglar sig i regnvåt asfalt och låtsas att det är julstämning! Och sen världens bästa jullåt som bonus!

  7. Oj, oj, här fick jag mycket att tänka på🙂 Den där låten, Det är inte snön som faller, den är min storebrors favoritjullåt sedan vi var betydligt yngre. Han gillar den på riktigt, med tomten och pissoaren, det är hans humor. Jag måste faktiskt lyssna på den jag också..!
    Vad, finns det röda strumpor till Hunterstövlarna? Det har jag ju helt missat. Jag har ju mina stövlar jämt och ständigt, jag borde förstås haft sådana nu inför jul, typiskt att man inte kunde vara trendig nu heller… Blir sugen på Stockholmsbesök när jag ser dina bilder, men jag skall vänta tills det blir snö, första dagen, innan den blir svart och moddig, då skall jag fota de där renarna som jag tycker är så fina. Fina på riktigt alltså.

    • Om du fotar renarna när det är mörkt så blir dom jättebra även i plusgrader. Riktigt fint när det speglar sig i asfalten. Men visst hör dom hemma i snö. När det gäller Huntersockor så har jag köpt mina stövlar i London och äger inga sockor. Jag har slängt i dämpsulor och då får dom inte plats. Bilden snodde jag från någon utländsk reklamsajt. Misstänker att dom finns på NK, annars lär du nog hitta dom på nätet.

  8. Hötorgsskrapen är enormt bra – ja bilden alltså. Love it:-)
    Å du -det hade nog inte spelat roll om du gett dig ut på stan klockan 09:00 eller 17:00 – det var ju skymning hela dagen och natt efter klockan 15:00.

  9. Fnissar mig igenom ditt inlägg, gillar din vassa text. Julskyltning i regn är banne mig snyggare än i snö.
    /Kiki

  10. Tråkigt att ni inte fått någon snö, då hade du kunnat snömula Carolina Gynning istället🙂

  11. Fina bilder trots regnet🙂

Kommentera

