• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

JAG HAR MISSTÄNKT DET HÄR LÄNGE.

Är inte den där julskyltningen bara en kommersiell fasad ?

DSC_2255 (kopia)

I veckan har Expressen avslöjat att en massa Sverigedemokrater har som fritidsintresse, att hata invandrare på Avpixlat. Nu börjar många ifrågasätta hur man fått fram dom här uppgifterna. Men innan någon börjar gasta om att yttrandefriheten är hotad, så vill jag konstatera  några saker. Uppgiftsinsamlingen har skett i system som varit öppna, precis som när någon sosse eller moderat blir avslöjad och fått löpa gatlopp av någon anledning. Medias uppgift är  att dra fram sånt här i ljuset och hets mot folkgrupp år faktiskt ett brott.

Är sen Sverigedemokraterna så jävla korkade, att dom använder sina privata meiladdresser när dom pysslar med sånt här, så får dom skylla sig själva.

Men även om man inte delar min uppfattning, så spelar det ingen roll, FRA och NSA vet allt i alla fall, även hur min riktiga identitet är knuten till det svenska kungahuset ( nej jag är inte Sylvia ) så jag måste blogga under pseudonym, eftersom jag måste vara så korrekt jämt i verkligheten. Jo jag vet att dom känner till sanningen,  eftersom Obama mejlade mig igår och tyckte jag skulle sluta med dom här dumheterna.

Men inte ens FRA och NSA går fria för då kommer Snowden och snor alltihop.

MobileMonitor

Digitala hemligheter finns alltså inte, men hur är det då med analoga.? Jo vi kan ju jämföra med det kalla kriget, alla som läst Carre vet ju att på sextiotalet fick spionerna med fara för sitt eget liv klättra över Berlinmuren, med ett hemligt dokument  ihopvikt i skoklacken. Wikileaks tömde väl CIA på ett par långtradare med hemligheter.

Men det här måste ju innebära att det fortfarande finns en massa gamla analoga hemligheter, som ligger och skräpar här och var. Nu kommer jag att släppa en nyhet. Vi har ju alltid trott att julen går ut på att vi skall begå finansiellt självmord, till minne av Kalle Ankas födelse i SVT klockan 15.00 på Julafton, men julen har ett dolt hemligt budskap.

Mina första misstankar väcktes för flera år sedan, när jag i den här bloggens barndom skrev att Blondinbella ansåg att Karl Bertil Jonsson var kommunist.

VAD FAN SKA MAN BLOGGA OM ?

Men jag tyckte väl att det sa mer om Blondinbellas intelligens än om Karl Bertil Jonssons politiska uppfattning.

Men i somras när jag tog det här fotot på Highgate Cementary i London så började jag förstå hur det hängde ihop.

DSC_1295 (kopia)FINNS DET INTE EN LIKHET ?

Ni ser själva, här är svaret.

Sorry Marx, din konspiration att få oss att ge bort vår privata egendom är avslöjad.

KajsaLisa

6 svar

  1. Här hänvisar jag iskallt till min kommentar för några dagar sedan. Japp, det gör jag;-)

  2. Ang Sverigedemokrater. Tyvärr tror jag det finns rätt många därute, inte bara folk som tillhör den hårda SD-kärnan, som drivs av inskränkthet och hat – många gånger sk vanligt folk. Därför är det viktigt att belysa vad SD egentligen står för (ondska) och att det är vi gräsrötter som blir de verkliga förlorarna om SD får makten.

    • Visst finns det en otrolig inskränkthet och visst skall den bekämpas, försöker själv så gott jag kan.
      Men samtidigt så är jag lite besviken på mitt eget parti som inte profilerar sig hårdare.
      När man ser SDs siffror har jag svårt att tro att så många fler svenskar har blivit rasister på något år.
      Mycket handlar nog om rena missnöjesyttringar eftersom alla partier plöjer i mittfåran.
      SD har nu utmanat oss på vår egen planhalva och därför är det viktigt att nå ut till väljarna med en politik som skiljer sig mer från Alliansen. Nu är det dags att ta fajten, varför inte redovisa alla större politiska frågor där SD röstat med Alliansen och visa upp bra alternativ.
      Det är val i Oktober och på tok för tyst just nu.

  3. Skönt att några ger sig på att jaga fram SD ur de mörka anonyma hörnen. Skrämmande att inte fler protesterar och försöker lyfta g+´fram dem i ljuset, och särskilt tragiskt att inga andra politiker verkar våga sticka ut hakan och protestera mot dem. Själv är jag passiv medlem i F!, och där är sloganen ”Ut med rasisterna, in med feministerna”, vilket jag gillar. Men jag skulle vilja att fler partier tog ett tydligare avstånd från SD och angrep dem hårdare. Att de inte gör det får mig att tänka att de oroar sig för vad som ska komma fram om dem själva om de sätter åt SD… Ingen bra start på ett valår kan jag tycka…

Kommentera

