• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

KAJSALISA TRÄFFAR EN LEGEND

Vilken tur att jag hittade Annikas bokblogg.

ariel_the_little_mermaid

Frågan i helgens bokbloggsjerka är : Vilken karaktär skulle du helst vilja möta IRL och varför? Få se nu, Lisbeth Salander, Holmes, nej nu vet jag, köpte ju senaste albumet. Legenden som författaren Charlie Cristensen försökt ta död på, överlevt attackerna från Disney corp. och som inga levervärden kan stoppa. Mannen bakom bevingade uttryck som: Att tänka innan man talar är som att torka sig i röven innan man skiter.

DSC_2276

Arne Anka

Men det finns en person till  jag måste ringa, eftersom Arne Anka inspirerat till hennes existens, Annika har nog inget mot att jag träffar en till.

RING !!!!!!!!!!!!

DSC_2275

”Nej Kajsa det är inte sant Arne, självklart kommer jag.”

2012-02-21-477530Men Nemi, du är ju tecknad i Norge kan du komma ikväll ?

nemi_20110129

”Men herregud Kajsa, Norge och Norge, jag och Arne finns i seriealbum, du finns i en blogg, klart vi fixar det här, bara vi inte blir osams om honom.

”Äsch Nemi, det är ingen fara, han har gått runt utan byxor i 30 år, det finns inget att bli osams om där, bara en massa fjädrar. Vi super ner honom och lyssnar på lite sarkastiska visdomsord.”

SENARE PÅ KROGEN

DSC_2279”Du Nemi ……….”

DSC_2283

”Kajsa jag förstår vad du menar, ankan är ju helt jävla odräglig, sitter bara och mässar när han super upp våra pengar.”

DSC_2277”Nemi, jag börjar också få nog, nu har fyllskallen glömt bort oss också, men jag har en ide.”

m_3444446_7irQXIPbDLSE”Jag förberedde mig innan för säkerhets skull, så här ser jag ut under jackan. Du har ju inga problem som alltid är tecknad som gothtjej, vi skiter i honom och drar på rockklubb istället. Vad säger du, Anchor eller Debaser.”

”Debaser, vi drar på en gång.”

 SENARE PÅ DEBASER

DSC_2282”Shit Kajsa, titta vilka rockhunkar dom har här, mums. Du tar den blonda till vänster, jag kör på Slashkopian, vad säger du ? Dom där brudarna som står där har inte en chans mot oss.”

”Självklart Nemi, ska bli så himla skönt att ragga på någon som inte har fjädrar mellan benen.”

Slutsats: Jag läser gärna om ankor men skall man ut och röja är det Nemi som gäller.

DSC_2284THE AND

22 svar

  1. Mycket sanna ord som sades där😉

  2. Jo min morgondrammatik fortsatt😉 http://nacka144.se/?p=14221

  3. Tror inte jag klarat av att hänga med Arne Anka🙂

  4. Det skulle vara fint att träffa Nemi!

  5. Haha ja, Nemi! Det hade varit kul🙂

  6. Arne Anka, ja varför inte?

  7. Hahaha! Klockrent! Glillar slutklämman – The And! Bara du kan vara så himla fyndig:-)))))

  8. Svar: Ja, jag vet. Var inne på tre gamla och slitna bilder från Tel Aviv, men för det första är jag för tidigt ute (Israel ligger en timme före Sverige) och för det andra hinner jag inte kommentera om jag får kommentarer. wifin i flygplanet på vägen ner var minst sagt svajigt. Så då är det bättre att göra en ”neutral” och halvvägs rolig blandning.

  9. Underbart inlägg! Jag skulle också vilja träffa Nemi.

  10. Hahaha, jag hänger på dig och Nemi så kan ankan sitta där och vara sur!

Kommentera

