• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

NATIONEN ÄR PÅ DEKIS

Du Borg har du sett det här

images-5

Nu har ungdomsarbetslösheten blivit så hög i Sverige att vi kan få bidrag från EU.

Länk SVD

Verkar som landet är inne rätt väg nu, efter att vi skickat ned pengar till Bryssel i åratal är det dags att casha in. Låt Björklund vara utbildningsminister ett tag till så kan vi söka bidrag för att utrota analfabetismen också.

Ja ja Björklund jag vet, det är den gamla flumskolans fel, vi måste ner på 50% läskunnighet innan det vänder liksom.

Nej, tänk inte på mig jag behöver inga pengar, jag har andra planer. Det finns säkert någon skola ett riskkapitalbolag konkat bort, där ni kan slänga in lite euro.

Själv tänker jag emigrera till Rumänien, sitta med en pappmugg utanför ett köpcentrum och spela dragspel.

Varför skall vi svenskar jämt vara bäst, när grekerna alltid slipper ?

KajsaLisa

2 svar

  1. Gillar den sista meningen! Frågan är om vi vill vara bäst, trodde det räckte med lagom. Grekerna liksom spanjorerna slipper det nog för alltid. Deras ”lagom är bäst” har finansierats av oss i åratal – jag menar vem kan gå i pension vid 50 (Grekland), vem kan klara ekonomin med sisådär 50 helgdagar/år utöver lör-sön (Spanien).
    Nej, jag tycker nog att vi ska börja casha in.

    PS. Är tveksam till dina emigrationsplaner till just Rumänien. De har inga köpcenta och ingen Östra Station;-) DS.

Kommentera

