• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

SHIT FLOSKELMASKINEN HAR BLÅST OSS TVÅ GÅNGER

Marknaden för näringslivsordbajseri tycks obegränsad.

IMG_2044 (kopia)

Iggy körde också Ramlösa, men fixade det utan blädderblock.

Nätverket mot Ledaren i mig i Matteusskolan har skrivit en debattartikel.

LÄNK

Nätverket består av föräldrar som är skitförbannade på att Rektorn i skolan köpt in ett managmentprogram som skall inkluderas i alla ämnen. Det finns tydligen inga gränser för hur bra eleverna kommer att bli av det. Eller The sky is the limit för att använda en utsliten näringslivsfloskel.

Barnen skall lära sig tänka vinna vinna, vässa sågen och annat managmenttrams. Det här låter ju som något Killinggänget och Percy Nilegård satt ihop, men det är tyvärr sant. Det är dom pengar som skall användas till böcker och lärare som går till sånt här. Tydligen har det här programmet oanade effekter och skall minska konflikterna i skolan.

Övertygar man varenda unge att just den är ledare lär det ju bli konflikter om något.

Kan berätta en  erfarenhet, som visar hur sjukt det här är. För flera år sedan blev jag och mina arbetskamrater utsatta för detta av en chef. Tyvärr befann vi oss så långt ned i organisationen att det inte var värt att skicka oss på konferens. Vi fick se skiten på DVD i konferensrummet istället men blev i alla fall bjudna på pizza.

IMG_1289

Budskapet suckade man bara åt, men ett par månader senare var floskelmaskinen på DVDn igång igen, nu skulle han uppträda med sitt blädderblock på Cirkus. Läste en annons om detta i tidningen där biljettpriset framgick. Ett par år tidigare hade jag själv varit på Cirkus som är en konsertlokal mitt emot Grönan på Djurgården och sett en konsert med Iggy Pop.

Biljetterna till konserten var billigare än till floskelmaskinen.

Alltså en världsartist med ett kompband utrustning och roddare är billigare att se än en idiot med två Ramlösa och ett blädderblock.

Dessutom stagedivade Iggy, vilket inte idioten med blädderblock gjorde på DVDn

Tanken svindlar ju, hur många lärarlöner har skolan betalt för den här smörjan egentligen ?

Det som gör mig riktigt förbannad, är att först så är vi löntagare så himla snälla och ödmjuka i löneförhandlingarna för att våra arbetsgivare skall nyanställa och investera. Då skänker företagen bort pengarna till någon ordbajsare. Sen betalar man skatt för att alla ungar skall få gå i skolan och lära sig något.

Vips så är ordbajsaren där och snor dom också.

Ni ser själva, vi har blivit blåsta två gånger.

Men bara för ni inte skall bli allt för ledsna skall ni få se Iggy gratis.

Där ser ni vad bra det blir utan blädderblock

KajsaLisa

4 svar

  1. Åhh, så många kassa konsulter jag stött på…. Och det utmärkande med dem är att de inte har någon som helst självinsikt och inte förstår ironi…

    I den organisation jag jobbar i nu görs det just nu en omorganisation. Min enhet påverkas inte så jag står lite vid sidan om och iakttar. Plötsligt dök det upp ett nytt namn i mailflödet om omorganisationen, Peppiga Pias överman, floskler sprutade runt honom som ett fyrverkeri. Jag frågade min chef vad det var för nån (jag är ju ny i organisationen, jag har inte koll på vilka som jobbar på de andra enheterna). Vilken överraskning, det var en konsult som tagits in för att leda omorganisationen….

  2. Nu har jag ju alltid varit allergisk mot konsulter. Å du – det känns härligt att få mina fördomar bekräftade. Tyvärr egentligen, men ändå.
    Förstår inte hur företag/organisationer kan falla för sådan lurendrejeri. Men konsulten blir iaf rik på skiten…

Kommentera

