• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

UTSIKT ÖVER ETT POJKBAND FRÅN EN KLUBBALKONG

DSC00058

Mitt bidrag till veckans fototriss på temat utsikt.

Jaha, så var det äntligen dags, Fredagen den 29de November 2013, Black Veil Brides skall spela på klubben i Fryshuset. Nej det här började inte alls bra, jag och Linda hade missbedömt situationen totalt. Vaddå Black Veil Brides undrade alla, ingen verkade hört talas om dom, men shit vad många som gjort det. Vi dök upp en kvart innan insläppet, kön slutade på andra sidan kåken till höger och jag lovar den var lång. Skulle jag inte få chansen att testa min nya kompakt Sony RX100. Platserna vid kravallstaketet var upptagna sen länge när den här utomhusbilden togs.

IMG_0097

Men jag såg rätt bra i alla fall. Efter halva konserten sprang vi upp på balkongen som når rätt långt ut.  Jag vet inte vad det var som gjorde det här, Att dom stod långt fram på scenen eller att jag stod en bit bak så scenljuset inte kvävde dom, eller frånvaron av rökmaskiner. Mest var det nog mest kameran, ställde in den på 800 iso på förbandet. Färgat ljus är känsligt för grynighet, sen max bländaröppning på 1,8-4,9 beroende på om jag zoomade, joxade med tiden och sköt över 300 bilder. Jag har aldrig upplevt något liknande tidigare, det mesta blev bra så det var ett rent helvete att välja ut 3 stycken

Jag bestämde mig för att hela bandet skulle få vara med, vi börjar med trummisen.

DSC00244 (kopia)

Förstod rätt snabbt varför det här bandet är både okänt och populärt. Dom har lyckats förena pojkbands och hårdrockslocken väldigt effektivt. Sen är dom i 25-årsåldern. Många hårdrockare håller på upp till över 35 innan det stora genombrottet kommer. Mycket småtjejer i publiken och föräldrar med öronproppar.

Okej, jag vet att många av er som är med i trissen har döttrar i den åldern. Har ni tröttnat på den där vedervärdiga Justin Beiber så visa dom det här inlägget, så får dom lite justa förebilder. Det är dags att ta itu med Justin, Blondinbella och allt annat crap som marknadskrafterna trycker i alla tjejer i 13-årsåldern. Dom här är dessutom duktiga musiker.

DSC00290 (kopia)Okej, tjejer har morsan visat er bilderna. Ja givetvis får ni sno dom printa ut dom och sätta upp Tant Kajsas bilder på den rosa tapeten, men då skall Justin ned, förstått !

Har dom kört igång skrivaren nu ? Dom borde gjort det eftersom dom var så heavy-metalsöta i den videon. Jaha, är din dotter svår att övertyga, ingen fara, jag har inte lagt ut triumfkortet än. basisten.

DSC00271 (kopia)Bra, nu försvann hon också, nej ni behöver inte oroa er för det som står på magen. Alla tatueringsstudios har 18-årsgräns och det är långt kvar tills dess. Lägger in den låt dom avslutade med.

Så nu när dom kommer och berättar att dom är i Sverige och spelar så är det bara att köpa biljetter och hänga på. Öronproppar säljs alltid för en tia utanför och det är en upplevelse faktiskt.

Lägger in en bonusbild från entren där dom kollar väskorna, bara för att visa att det finns nackdelar med kompaktkameror också,, man kan inte sätta på polarisationsfilter när man fotar korkade meddelanden genom rutor, så det blir lätt suddigt (fniss).

DSC00368Det här inlägget var varken sponsrat eller produktplacerat av Sony, Black Veil Brides eller Hårdrocksfrämjandet. Jag skriver som vanligt bara vad jag tycker.

Det blir nog några bilder härifrån på Helgbilden i morgon också.

KajsaLisa

38 svar

  1. Coola bilder. Allra coolast är bilden på trummisen.

  2. Du ger mig inblick i en värld som liksom känns parallell med min, men som jag inte besökt🙂 Jag uppskattar titten!
    http://provtyckningar.blogspot.se/

  3. Härliga bilder!🙂
    Tack så mycket, nej vyn är vacker, men den gör sig ännu bättre i solsken, och säkert ännu vackrare i snö🙂

    • Tror som du säger att himlen påverkar. Om man har blå himmel, vackertvädermoln eller en åskby som tornar upp sig så får du helt olika karaktärer på bilden, men sådana moln som du fick med är svåra.

  4. Coola bildet, man kan känna av stämningen.
    AX

  5. Coola bilder! Är de tagna med din nya Sony RX100? (Jag uppfattar det så av din text.)
    Trevlig helg!

  6. Jäklar vilka bra bilder! Jösses, du är duktig!🙂

  7. I min värld förekommer det inga pojkband.så det är svårt att uttala sej om dem. Musiken var väl inte heller min. Men bilderna är fina ändå.

    Sv: Det var ju kul att du inte hade varit med om mina upplevelser och fick en liten inblick i min värld. Men du känner väl till Tenerife och Barcelona ändå? Båda ställena kan jag rekommendera.

    Jag har besökt Tenerife och Puerto de la Cruz med än 20 gånger sen nån gång på 1970-talet. Barcelona besökte jag efter en Medelhavskryssning, när jag fyllde 70. Så jag gissar att det är stor skillnad i våra åldrar också.

    Kram/Gilla

  8. Åh, härlig triss! Det för mig tillbaka till min egen vistelse på Ekebofestivalen i somras dessutom, så här kunde man lura sig tillbaka i en liten nostalgitripp också. Snyggt!🙂

  9. Coola bilder i ditt triss🙂

  10. Snygg utsikt i dina bilder! :O)

    Jag fotograferar i princip alltid amatörer och denna kille är extrem amatör. Det är det som är härligt! Tack för dina fina ord om mina bilder! Det gör mig glad!

    Ha en fin fortsatt första advent!

  11. Full sula som vanligt, härlig lösning på temat;-)
    Får vänta till nästa sommar innan jag fotar honom underifrån, låter kul att experimentera;-) hoppas det funkar utan bärs;-)
    http://ingemix.bloggplatsen.se/2013/11/30/10377142-fototriss/

  12. Du hade bra utsikt över konserten o bandet. Bra tolkat som vanligt!

  13. Hahaha, jag ska genast tipsa dottern. Nu hatar hon visserligen Justin Bieber (eller Just en Bäver som en pappa i bekantskapskretsen säger…) och hon har definitivt ingen rosa tapet, men det hindrar ju inte att jag gärna skulle se att det var den här typen av musik som spelades i hennes lurar! Kameran verkar vara fantastisk!

  14. Bra triss, liv och rörelse i såväl ord som bild. Blir ändå inte lockad att lyssna, tyvärr. Är en sån som har öronproppar redan på mogendans:).

  15. Bara för att du var inne i värmen, vinglade jag mig upp på bron över till min ö på 45 meter stod jag och fotade i blåsten, tur det var räcken att hålla sig i, och där jag fick vila kameran på också. Bra musik och fräna bilder som vanligt😉

  16. Nu har jag ju som du förstår aldrig hört talas om bandet…
    Men bilden på trummisen är helt suverän – alien på nå’t sätt tycker jag. Även den andra bilden är bra – å sista fotot – ja, det känner jag igen. Försökte ungefär 25 gånger med det tricket idag och lyckades inte en enda gång. Men lite spill får man väl bjuda på;-)

  17. En annan har ju fått äran att gå på Westlifekonserter med dottern – då behövdes inga öronproppar😛
    Nog är du rätt nöjd med din kamera😉

  18. Jamen, du fick ju himla bra utsikt och himla bra bilder därifrån med. Jag var på en konsert i Köpenhamn för några år sedan och vid ingången till foajén stod det folk och kollade igenom väskor och hittade de en systemkamera pekade de på ett bord längre bort där man skulle lämna den. Sedan var det bara att gå rakt igenom alla människor därinne och in i konsertsalen med kameran kvar i väskan.🙂
    Åldern på hårdrockband har ju inte alltid varit så hög som nu när alla gamlingar fortfarande envisas med att spela fast de står med en fot i graven.
    Black Sabbath till exempel var runt 20 när de slog igenom. Fast några svärmorsdrömmar var de nog aldrig.🙂

  19. Och du lyckas också… jag får känslan av att ha varit där🙂 Snygga bilder!

Kommentera

