• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

TESTING TESTING

Min helg började i Fredags morse, jag berättade lite om den i förrförra inlägget. lägger in den sista bilden därifrån i Marits helgbild och en till.

Förutom att äta en god lunch och kolla i affärer så hade jag en sak jag måste testa. Systemkameran  fick stanna hemma idag. Nu skulle nya kompakten visa vad den gick för. Det blev mindre att släpa på, glömde nästan bort att fota, eftersom jag inte släpade på någon rygga som påminde mig.

DSC00024 (kopia)

Den här bilden tog jag i alla fall när jag var på väg hem och det blivit mörkt. Ville kolla hur den fungerar i mörkret. Som ni ser är Sergelfontänen inslagen i plast, egentligen skulle dom kunna slå in hela stan i plast, eftersom dom gräver spränger och bygger överallt just nu. Det börjar kännas som vinter och vi nollåttor är ju inte direkt kända för att få bort snön från gatorna, så då löser vi det på en gång. Den här bilden hade även min Canon S95 fixat med äran i behåll, därför tänker jag krångla till det för min nya Sony RX100 och stressa den lite.

Vi går runt fontänen till Sergelstorgssidan.

DSC00031 (kopia)

Det fungerade, nattbilder är rätt enkla, men att både få med dom lysande husen och grävskopan som står i skugga hade min Canon inte fixat. Det var helmörkt när jag tog bilden. Bägge bilderna är tagna med Iso 800, sen fick jag ljusa upp bilden i datorn. Hade jag gjort samma sak med min gamla, så hade bildytan påmint om havregrynsgröt, eller bara blivit suddig. Givetvis knäppte jag utan blixt.

Men nästa helg kommer det stora provet.

Dom här.

Till nästa helg skall jag fingra på alla rattar och inställningar så det verkligen sitter.

Sen skall det bli helgbilder.

KajsaLisa

16 svar

  1. Det där ser ju skitbra ut, kommer nog att funka fint nästa helg!

  2. Ser att vi har samma typ av kompaktkamera. Min inköptes i våras. Är supernöjd med den. Kanske givet när man jämför med den gamla IXUS:en som gjort sitt nu efter flera år. Det går ju framåt hela tiden i kamerabranchen.
    Har också testat kvällsfoton och annat lite knepigt, som kameran fixat hur bra som helst! Bra att ha i fickan……

  3. Kul att se dina bilder och höra om din jämförelse mellan din gamla och din nya kamera! Jag är i samma situation, min nya Sony är inte helt inkörd ännu men förhoppningsvis kommer jag att gilla den!
    Ha en bra dag!

  4. Kvällsbilder är kul, men en riktig utmaning. I bland lyckas man, i bland inte, du har lyckats. Snygga bilder!

  5. Tycker att din nya kompis tar suveräna bilder! Bra jobbat. Å visst är det suveränt att bara plocka fram ”Lillen” och trycka av:-)

  6. Det är jäkla kul att dom bygger om utmed din ”gata”, ja då vi får se KajsaLisa testa kameror😉 Du får börja bära på blixtar med stativ i din rygga nu då🙂 Ta bara med, för fyra kan bli för mycket😉 Väntar spänt på det stora provet🙂

  7. Måste vara hur kul som helst med en ny kamera och vara ute och ”leka” och testa! Blev ju bra resultat också!

  8. Kul att vara ute och testa kameran🙂 Du fick dig några fina bilder där!

Kommentera

