• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

IDAG HÄNDE NÅGOT UNDERLIGT

Ett inlägg med anledning Sverigedemokraternas landsdagar.

Så här ser Börje Brandhills näsa ut, han är gruppledare för Sverigedemokraterna i Västerås och vill inte prata med journalister.

nyborje

Facksmil Aftonbladet.

Det var min lediga dag idag. Passerade utgångspärrarna till Älvsjö pendeltågsstation, på iväg till Cykloteket , sprang in på Pressbyrån och köpte en fralla och juice av en tjej bakom disken. Ut igen, missade buss 161 men den lilla killen som körde buss 142 berättade att den gick till samma hållplats.Efter mitt besök på Cykloteket tog jag en promenad i det grådaskiga vädret bort till Telefonplan, nickade åt spärrvakten och tog tunnelbanan som kördes av en tjej till Slussen. Hoppade av gick in på Akkurat på Hornsgatan och tog en dagens med ett par spännande öl från deras griffeltavla.

DSC00012 (kopia)

Sen gick jag tillbaka till Slussen, behövde prata lite med spärrvakten eftersom jag hade laddat kortet med pengar istället för 30 dagar. Fick vänta några sekunder eftersom städaren höll på i spärren. Hon hjälpte mig kolla kortet som stämde, jag förklarade för henne att jag tyckte zonindelningen är ett jävla skitsystem och att man tyvärr känner sig blåst hela tiden. Hon nickade instämmande, det är ju inte hon som hittat på det och hon har säkert dragits med resenärer som inte kan hantera sin ilska.

DSC00021 (kopia)

Sen upp på T-Centralen, iväg till Gallerian kollade runt lite i butikerna, ölen gjorde sig påmind, frågade en tjej i en affär var toan låg, en kille som jobbade där och hade hand om städningen tog betalt.

DSC00023 (kopia)

Jag gick upp på övervåningen och avslutade besöket med en kopp kaffe och en citronbiskvi. serverade av ett par trevliga tjejer.

Sen var det daga att bege sig hemåt, redan mörkt.

DSC00024 (kopia)

Ett vanligt dagboksinlägg, vad har det med Sverigedemokraterna att göra?

Jo anledningen till att Börje Brandhill bara vill visa sin näsa för Aftonbladets reporter, är att han skrivit en insändare där han påstår att 99% av alla flyktingar är parasiter. Alla dom anonyma människor som jag beskriver i inlägget har invandrarbakgrund och jag kunde se på dom att dom inte kom från Europa som arbetskraftsinvandring. Antingen har många av dom säkert kommit hit som flyktingar, eller så har deras föräldrar gjort det. Dom jobbar och sliter, ofta med dom jobb vi svenskar ratar ifall vi har chansen.

Samma dag som Aftonbladet berättade att han skrivit en insändare om att 99% av alla flyktingar är parasiter, så råkade jag bara träffa den procent som inte är det.

Visst är det underligt.

KajsaLisa

6 svar

  1. Hahaha, helt otroligt underligt! Och jag träffar dagligen människor som arbetar och sliter, varav några kommit hit som ensamkommande flyktingbarn, andra tagit sig hit ensamma i vuxen ålder, ytterligare andra har haft turen att få med sig hela sin familj hit. Jag undrar så var de där 99% är… Jag ”roade” mig med att lyssna på landsmötet på tv idag… De är verkligen en samling tomtar…

  2. Fantastiskt att du lyckades pricka in just den %-en!!

  3. Så himla synd att reportern inte stängde dörren med killens näsa emellan!
    Ditt inlägg är väldigt tänkvärt: Tänk dig om vi lät alla första och andra generationens invandrare i Sverige ta ledig för en dag. Då skulle vi uppleva ett totalt kaos, speciellt i Stockoholm: inga bussar, ingen städning, sophämtning, inga operationer på sjukhusen, de flesta restauranger skulle vara stängda, stora byggen skulle stå stilla med mera, med mera.
    Tack för det inlägget!

Kommentera

