• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

MITT SÄPOALTERNATIV

SÄPO är på dekis.

Dr._No_-_Bond,_James_Bond

Jag menar annat var det förr, på John Le Carees och Ian Flemmings tid, när spionerna klättrade fram och tillbaka över Berlinmuren i trenchcoat och hatt. Då tog dom lite risker nu sitter dom bara och surfar på nätet.

Jo det år precis vad dom gör, tydligen har dom sett allt på nätet nu, vilket är en bragd i och för sig. Dom har blivit så blase att dom kräver att Tele 2 och 3 skall öppna upp för direktåtkomst av deras datatrafik.

LÄNK

Vad fan förväntar dom sig att hitta där, varenda jävel berättar ju vad dom pysslar med på facebook  i all fall, måste dom läsa skiten två gånger ?

Nej nu fick jag en bättre ide.

Talliban, talliban, talliban talliban talliban talliban talliban

Muslimer, muslimer, muslimer, muslimer, muslimer.

Turban, turban, turban, turban, turban.

Okej SÄPO läser ni mig nu ? Nej ni behöver inte gömma er, jag vet att ni gör det efter det jag skrev ovanför. Jo allvarligt talat, nu sitter ni och skall tjuvläsa andras meil för skattepengar, jag har ett tips.

Ni kan läsa mej istället.

Ni kanske skall åka på semester med familjen, jag har jättebra reseberättelser, den finns Thailand, Goa, Dublin, Gambia, Riga och jättemycket om London, det är bara att surfa runt här inne.

Sen finns det sexnoveller också.

Ja jag vet lite pinsamt liksom, men ni har säkert Iphone och så har ni väl toa på jobbet, klicka på den gröna fliken ovanför mina ögon.

Nej, stopp nu inte alla på en gång, chefen kanske dyker upp och någon kan ju vara kissnödig och behöva använda toan till det den är avsedd för.

Ni andra får lyssna på lite musik medan ni väntar på er tur. Det finns en massa konsertinlägg här om ni letar och rockvideos dräller det av. Nu förstår jag att om man inte är van med hårdrock, så behöver man ju inte börja med Five Finger Deathpunch, som låter ungefär som bandnamnet.  Men har man suttit och lyssnat på minaretutrop från en tallibansk podcast så fixar man nog all musik. Lägger in något lugnare med Halestorm.

Visst var det här mycket roligare än att snoka i grannens meil.

KajsaLisa

12 svar

  1. vet du, jag tror inte de har något vettigt att göra, det är därför det ska snokas både här och där
    kramar

  2. Jamen visst var det betydligt bättre förr under det kalla kriget. Det brukar maken alltid påpeka.
    Bra att Tele 2 vägrade, men för att vara ärligt så tror jag att ”man” ändå har järnkoll på varenda en av oss. Kolla USA! I Sverige är det ju ett brott mot grundlagen, men som världen ser ut idag så vet nog säkerhetstjänsterna det mesta om oss svenssons. Även om jag tror att Säpo inte ligger i frontlinjen där, vilket jag är tacksam för.

  3. Hahaha! Det VAR bättre förr. På film i alla fall! Vi får nog döpa om SÄPO till SNOKSÄPO, alltid hittar dom något!😉

  4. Haha underbart inlägg!! Du har ens tor poäng i det hela! Håller mig dig till fullo!

  5. Åh vad du retas. Tänk på den stackarn som hade dig på sin lott – han kanske till och med hann trycka på röda knappen, en dröm gick i uppfyllelse. Innan han kom på att du jävlas. Bra jävleri😉

  6. Även jag undrar om de har något vettigt att göra på SÄPO. I annat fall skulle de väl knappast behöva begära ut mejlkonversationer och dyligt. Det finns ju ännu bättre sätt som de flesta internetbovar känner till. Om inte SÄPO känner till dessa sätt är det ju en stor skandal. Vet de verkligen inte vad Tor och Silk Road t.ex är för något…

Kommentera

