• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

HAWKINS KAN DU VARA SNÄLL OCH FÖRKLARA DET HÄR.

Ett inlägg om fysik och produktplaceringar.

steven-hawking

Du Hawkins, du får sitta där en stund och filosofera men du kommer in i inlägget senare.

Det har skrivits en del om produktplaceringar i bloggar av Lady Dahmer och Bloggkommentatorerna som mer eller mindre är spyfärdiga på det. Själv fick jag ett erbjudande på meilen igår om att länka för pengar. Nej, jag sysslar inte med sånt, del för att jag inte gillar det och dels för att det skulle allvarligt försämra kvaliteten på det jag skrev här. Det vimlar av skräckexempel där ute på nätet.

Sen är inte jag dummare än att jag förstår att det inte finns några gratisluncher, det vimlar av reklam på nätet. Jag får köpa att om jag lyssnat på Airbourne innan jag gick till jobbet på full volym på youtube, kommer hem sent på natten, råkar dra musen över fel reklamblaffa på Aftonbladet, kommer någon flåshurtig typ plötsligt börjar skrika om försäkringar åt mig, så grannarna vaknar. Dom som jobbar med internet skall ju också få lön från någonstans.

Men sen har vi så kallad produktplacering när den nya jackan, sminket eller heminredningsprylen skall ut i modebloggen och bara är så där awesome (senaste modeordet) så allt som var awesome förra veckan inte går att jämföra. Tänk er själva att köpa bästa prylen fem gånger om dagen och det är på riktigt och helt ärligt givetvis.

Snacka om utveckling

IMG_2896

Nu verkar ju alla awesometjejer bo i Stockholms innerstad där kvadratmeterpriset är astronomiskt, var gör dom av alla sina awsomeprodukter, hyr dom en lada på landet, det borde ju bli fullt i lägenheten efter en vecka.

Men samtidigt gäller det här alla oss som bor i Stockholm.

Köpcentrum och gallerior poppar upp som svampar ur jorden, bilkön till IKEA med familjer som skall ha nya möbler hela tiden, är hur lång som helst. Jag skulle begripa det här om alla återvinningsanläggningar byggdes ut i samma takt, eller om sopbilen kom tre gånger i veckan, men det händer inte. Det är därför jag behöver Steve Hawkins hjälp att reda ut det här. Jag vet att ute i rymden gäller andra fysiska lagar, hela planeter kan slukas av svarta hål, bli knappnålsstora och liknande underligheter.

Befinner sig all skit vi släpade hem från köpladorna förra året i ett parallellt universum?

Men det kan ju finnas  en naturlig förklaring också .

BLOCKET

I och för sig byter sakerna bara plats med varandra. Jag får snubbla på dina gamla stövlar i hallen och min gamla kappa ramlar ur din garderob när du öppnar den. Men det fina är ju att allt det vi köper och säljer måste ju byta plats. Det finns alltså i lastbilar som åker runt i Sverige, knappast miljövänligt men vi får i alla fall plats hemma.

Det här budade jag hem på Blocket igår. Marshallstärkarna blir skitsnygga mot väggen och dom andra får väl hoppa runt där det finns plats.

Nej, jag måste sluta nu och städa, alla fynd från HM i förra veckan måste upp från golvet, så dom inte ramlar och slår sig när dom hoppar runt med gitarrerna.

KajsaLisa

Kommentera

